woensdag 18 december 2013

Hardlopen met de familie

Daan in zijn nieuwe sportkleren
De familie Janssen is een klein beetje in de ban van het hardlopen. Ik begon half juli weer en waar ik na de eerste keer kreupel thuis kwam, loop ik inmiddels zonder problemen een uur en gaat dat gelukkig steeds makkelijker. De kampioen in huis is echter Ans, die, ondanks continue opletten op haar pezen, als een Brutus tekeer gaat en een minuut minder over een kilometer doet dan ik (tja, verschil moet er zijn, natuurlijk, ik heb geleerd om mijn eigen tempo te lopen, omdat ik mezelf anders opblaas). De meest recente toevoeging aan de hardloopclub van de Teding van Berkhoutweg is Daan. Sinds twee weken doet hij samen met Ans de eerste serie van Start to Run. Nu had ik eerlijk gezegd dat hij daar wel een beetje tegenop zou zien, maar niets is minder waar. Hij heeft er veel plezier in en kiest telkens de wat langere en moeilijkere routes (zo is hij gek op het lopen van trappen om het station van Halfweg over te steken). Ook wat minder weer houdt Daan niet tegen, ook als het regent gaat hij er zonder problemen tegenaan. Om hem zo goed mogelijk te ondersteunen was het wel noodzakelijk om hem ook even een passende outfit te geven, zodat hij lekker kan lopen. Dus kochten we afgelopen week bij Haverhals in Zwanenburg een fijn stel hardloopschoenen van Asics (hij blijkt inmiddels al maat 39 te hebben, wat gaat dat toch hard, zeg), terwijl in het filiaal van Jenke in Badhoevendorp we een shirt van Under Armour voor hem kochten en een mooi regenjack, ook van Asics. Hij zit in ieder geval nu goed in de spullen, en we hebben nu ook nog een gezamenlijk doel gekozen: een 5 kilometer loop in Amsterdam West (de Brettenloop) in maart van volgend jaar. We gaan ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten