woensdag 25 december 2013

Eerste kerstdag 2013

Ik kon ook mijn rode trui weer aan :-)....
Inmiddels is het een kleine familie traditie dat eerste kerstdag in Halfweg gevierd wordt. We waren de dagen ervoor al bezig geweest met de voorbereidingen voor het eten, waarbij we geholpen werden door Hans en Leny, die als hoofdgerechten een machtig mooi roast beef en een verrukkelijke beenhaam (waar ik een eigen gemaakte honing-mosterd saus aan toe kon voegen). Dat scheelde op de dag zelf, want een goede voorbereiding scheelt de helft (of meer zelfs :-)). Hierdoor kon de dag zelf lekker soepel verlopen, hoewel het wel even wennen was, want we hadden besloten om er een non-digitale dag van te maken. En we hebben het wel bijna de hele dag volgehouden, hoewel het soms wel even weer wennen was. Maar we hadden genoeg activiteiten, waaronder het traditionele kerst-cadeautjes-spel en natuurlijk een vragenspel (deze keer het "ik hou van Holland" -spel, waarbij de "bom" doorgegeven moest worden, wie niet weet waar het over gaat moet maar een keer de show op Tv kijken, dat is overigens al een prestatie op zich om dat uit te kijken). Maar de hoofdlijn van de dag was toch wel de diverse gerechten die langskwamen. Beginnend met diverse soorten worst en tapas, gevolgd door een heerlijke kaassoep die Ans had gemaakt. De vleesgerechten van Hans en Leny werden vergezeld door bloemkool en haricots verts als groente, aardappelpuree en aardappelsalade a la Ans. Daarna mocht ik mijn ding doen, want ik mocht mijn selectie van kazen van L'Amuse uitserveren, waarbij alle kaas aan het eind echt helemaal op was. Als dessert een chocolade mousse van witte chocolade en als afsluiter koffie met bonbons van Puccini. Op half twaalf verdwenen de laatste gerechten van tafel en sloten we een bijzonder geslaagde kerstdag af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten