maandag 9 december 2013

Coffee Company

Een prachtige cappuccino van de Coffe Company
Ze schieten als paddestoelen nog steeds uit de grond: koffie tentjes die meevaren op het succes van Starbucks. De kwaliteit verschilt nog wel eens, zowel van de koffie als ook van het bedienend personeel (ik ben zelf toch niet zo van de Hipsters achter de bar met een muts op hun kanis en een grote baard die achter de bar hangen met een uitdrukking alsof je blij mag zijn dat je cool genoeg bent om bij hen een koffie te mogen bestellen). Sinds ik door het verhuizen van de Games Workshop weer wat vaker in de van Woustraat kom, zag ik daar een aantal filialen van The Coffee Company. Zag er op zich wel goed uit, maar ik had eigenlijk nooit de tijd om er naar binnen te gaan. Echter, een tijdje geleden was ik wat te optimistisch ingesteld en besloot ik, ziek als ik was, toch even iets op te halen in de van Woustraat. Dat was een slecht idee, want half onderweg, lopend naar mijn bestemming, merkte ik dat ik dat even niet meer ging trekken. Nu zei de grote filosoof JC al "ieder nadeel heb zijn voordeel". Toen ik redelijk uitgeput was, bleek ik voor de deur van de Coffee Company te staan, ongeveer op de kruising van van Wou- en Lutmastraat. Ik ging er maar direct naar binnen, bestelde een cappuccino en verplaatste me naar de eerste verdieping, waar een heerlijke Chesterfield bank op me stond te wachten. De koffie werd boven gebracht en ik moet zeggen: hij was erg goed en qua opmaak zag hij er ook prachtig uit. Omdat ik echt even bij moest tanken bleef ik langer dan normaal zittenL anderhalf uur onthaasten met twee koffie, dat is niet mijn normale tempo, maar voor nu was dat prima. Er werd ook niet raar naar me gekeken met een blik van "moet jij niet eens weg, kerel". Nee, de sfeer was juist prima te noemen. Al met al fijn dat er uit een slechte situatie toch iets interessants cq leuks komt. Bij de Coffee Company zien ze me vaker, niet alleen als ik daar ziek ga zitten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten