dinsdag 24 december 2013

Heart of the Swarm

Heftig spel weer!
Na zich helemaal verdiept te hebben in Dawn of War (I en II) en het gehele Warhammer 40K universum, vertelde Daan me een paar weken geleden dat hij eigenlijk wel Starcraft 2 wilde gaan spelen. Nu bleek deze nog bij Joost in Zutphen te liggen, dus moest hij er even op wachten totdat deze in Halfweg gearriveerd was. Maar eigenlijk ging het Daan niet zozeer om het eerste deel van Starcraft 2, Wings of Liberty, maar hij wilde eigenlijk graag het tweede deel in de trilogie spelen, Heart of the Swarm. Daarin speel je namelijk de "slechteriken", die wel wat weg hebben van Tyranids uit het 40K Universum. Op de een of andere manier vindt Daan de "donkere kant" van de spellen toch wat interessanter (hij zal dus wel als Sith Lord eindigen ipv een Jedi Knight :-)). Nadat het spel terug was gekomen, ontkwam ik er dus niet aan om ook Heart of the Swarm te kopen. Natuurlijk omdat Daan het wilde en.....nou ja.....ook omdat ik het zelf toch wel graag wil spelen. 

Bij het opnieuw installeren van Wings of Liberty zag ik dat ik in januari 2011 al deze game had uitgespeeld en nu drie jaar later we met deel twee aan de gang gaan. Nu is het spel wel al een tijd uit, maar Blizzard is in ieder geval niet een bedrijf dat de een na de andere game uitpoept. Ondertussen is Daan toch maar eerst aan Wings of Liberty begonnen en vindt hij dit ook een superspel en heb ik zelf de eerste missie van Heart of the Swarm uitgespeeld. Je moet testen of je tere kinderzieltjes hier tegen kunnen, nietwaar. Hopen maar dat snel ook Legacy of the Void, het afsluitende deel, gaat verschijnen, maar gezien de vragende blikken die ik als antwoord op de vraag "wanneer komt die uit" kreeg in de GameMania winkel, zal dat wel niet binnen nu en een paar weken zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten