zondag 12 december 2010

Jos 75

Rijsttafel a la Willy en Jos, heerlijk!!!
Zaterdag ging de familie Janssen/ van der Weg na de zaterdagse plichtplegingen (lees: Jeroen moest zwemmen en turnen) naar Elst om daar de verjaardag van Jos te vieren. Hij werd 75 en dat zou je hem zeker niet geven! Nu is het wel even anders dan vroeger een verjaardag in de familie van Ans, want dan zat het hele huis vol, deze keer bleef het bij een redelijk gevulde woonkamer. De kinderen hadden al snel de bovenverdieping gekraakt en daar Mario Monopoly mee naartoe genomen, plus de iPad en iPhone die ze mij afhandig hadden gemaakt. Voor mij was het toch even moeilijk om de draad te kunnen blijven volgen bij de gesprekken, want plat Betuws behoord niet tot mijn standaard vocabulaire :-). Maar lekker eten is daarentegen een universele taal die ik wel spreek. En daar hadden Willy en Jos goed rekening mee gehouden, want ze toverden een bijzonder mooie rijsttafel voor de aanwezigen op tafel! Ik was met name erg onder de indruk van de rendang die tot een perfecte staat gesudderd had, maar eigenlijk alle gerechten waren top! Wat mij betreft een prima initiatief dat over een jaar wel weer herhaald mag worden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten