donderdag 30 december 2010

Starcraft 2

Scene uit Starcraft 2: Protos vs Terran Dominion
Qua games kijk ik uit naar de maand maart, de maand wanneer Dragonage 2 en de uitbreiding op Dawn of War 2 verschijnen. Tot die tijd was ik op zoek naar een alternatief om op gamegebied de tijd naar maart te slechten. De keus is uiteindelijk gevallen op Starcraft 2: Wings of Liberty. Dit spel was lang verwacht en kreeg juichende recensies. Hoewel de community erg op on line spelers gericht is, kost dat me echt teveel tijd, dus ga ik gewoon voor de single player campaign. Ik ben er nu een weekje mee bezig en ik moet zeggen: speelt lekker weg! Graphics zijn om door een ringetje te halen, het concept is erg goed in elkaar gezet en het verhaal vind ik zeker goed te pruimen met sommige goed uitgewerkte karakters. Dat laatste gebeurt grotendeels in de filmpjes tussen de missies door, want in de missies speel je grotendeels een klassiek Real Time Strategy spel, waarbij je mineralen en gas wint en daarmee troepen bouwt (hoor ik Command & Conquer) en missies uitvoert. In sommige gevallen speel je nog 1 van de helden, maar behalve bij een aantal Protos missies is dat steeds iemand anders. Verder zijn het anonieme troepen, waar je natuurlijk minder een band mee krijgt, dan wanneer je met een beperkt aantal mensen alle missies speelt (zoals in Dawn of War 2) of een echte "party"  bouwt zoals bij Dragonage.

Ik ben best wel enthousiast over Starcraft 2, dus de komende dagen gaat de single player campaign zeker wel sneuvelen. Maar een replay om meer achievements te behalen zit er daarna zeker niet in. Nu even wat Zergs naar Petrus jagen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten