zaterdag 25 december 2010

Koken voor kerst

Twee pannen Maleisische kip!
Geheel tegen onze normale tradities in, hebben we op eerste kerstdag geen visite en gaan we ook nergens heen. Tjonge, wat een rust opeens! Nou ja, rust....de volgende dag komt de hele familie eten, dus dat betekent veel voorbereiding. Op advies van een kenner (Gordon Ramsay) kozen we voor een hoofdgerecht dat lekkerder werd als je het een dag van tevoren zou bereiden. Het betreft dan Maleisische kip, waarbij ook de curry pasta zelf gemaakt wordt. Om drie uur begon ik met de eerste handelingen (het schoonmaken en klein snijden van maar liefst tien teentjes knoflook) en om kwart over vijf was ik pas klaar. Het was een flinke klus om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar ik moet zeggen dat het resultaat er ook wel naar is! Hoewel ik in het begin wel twijfelde over hoe de kip gegaard ging worden kan ik niets anders zeggen dat dat het een supermals geheel is geworden! Voor morgen is het daarom qua hoofdgerecht alleen cocosrijst koken plus de paksoi roerbakken en de kip opwarmen en dan zijn we er klaar voor. Wel zo lekker, want dan is er ook nog even wat tijd om bij de gasten te zijn :-).  Als Ans morgenochtend de tiramisu maakt, hoeven we op het moment zelf alleen de bloemkool met coquilles te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten