vrijdag 17 december 2010

Sneeuw in Halfweg

Spelen in de sneeuw, Jeroen heeft er zin an!
Vanochtend uit het raam kijkend zag ik het al: de grond was bedekt met een laag sneeuw, maar nog duidelijker was dat de lucht zwanger was van een hele grote sneeuwpop. Toen ik met de jongens naar buiten liep om ze naar school te brengen, opende de hemel zich al en begon het weer te sneeuwen. Na de jongens op de Halverwege gebracht te hebben reed ik naar Haarlem voor een snel ontbijt om vervolgens cadeautjes voor het kerstspel te gaan kopen. De tocht naar Anne & Max bleek echter een flinke opgave, want de weg begon al flink glad te worden. Aan het ontbijt zittende, bleek er een echte sneeuwstorm buiten te woeden, dus ik moest langer blijven dan ingeschat (goed om een discussie over de uitbreiding op onze productieomgeving te voeren), zeker toen nog iemand aan mij de voordelen van de iPad vroeg en enthousiast als ik ben kostte dat natuurlijk wat tijd. Er bleef weinig tijd over voor de cadeaus (ik kwam niet verder dan welgeteld 1), waarna ik me weer vanuit Haarlem door de sneeuw worstelde om de boodschappen te doen. Ik kwam net op tijd aan bij de Halverwege om de jongens weer mee te nemen en daarna was het tijd om van de sneeuw in de tuin te gaan genieten. 's Middags vlogen er veel sneeuwballen door de lucht, er werd een mega sneeuwbal gemaakt en Jeroen en Daan lagen echt in de sneeuw te spartelen. Ze hadden mega veel plezier, ook al kregen ze er hele koude neuzen van! Ans en ik moesten nog een pad schoonmaken om over te kunnen lopen (want er lag zeker 30 cm sneeuw in de tuin), en dat was dan weer een aanslag op de rug, maar al met al was het een mooie sneeuwpret dag.

Wel blij dat ik vandaag thuis aan het werk was, want op de een of andere manier denk ik dat deze dag niet in de top 10 van minste files terecht is gekomen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten