vrijdag 24 december 2010

Puccini

Bonbons van Puccini, in een woord: goddelijk!!
Nadat ik woensdag met Steven bij Vermeer ons technisch overleg had afgerond, was het tijd om nog wat voorbereidingen te treffen voor het kerstdiner van a.s. zondag. Omdat ik toch al in de binnenstad van Amsterdam was, kon ik mooi langs de beste chocolaterie van Amsterdam, Puccini Bomboni in de Staalstraat (net voorbij de Stopera). Het is maar goed, dat het altijd een flinke tocht is om er te komen, want dat geeft een hindernis om niet elke week hier een doos van het bruine goud te halen :-). Puccini verkoopt in mijn ogen zonder meer de beste bonbons van Nederland, het zijn kleine gerechten op zichzelf. Ik word altijd bijzonder hebberig als ik hier ben, dus het is een aanslag op mijn zelfbeheersing om niet meer mee te nemen dan ik eigenlijk wil hebben. Deze keer viel het op zich mee, want ik moest alleen een kleine sortering voor het kerstdiner hebben (2x 10 stuks, weinig variatie, want dan wordt het weer lastig om te kiezen, soms helpt het beperken van de keuzes :-)), een doosje mango met chocolade voor de lekkere trek, een mini doosje voor de lekkerbek onder mijn projectmanagers en een doos assortie als kerstcadeau voor mijn businessbaas binnen het programma. Verder was ik er trots op om de rest te laten staan.

Saillant detail: de doos assortie die ik meegenomen had bleek helaas niet overhandigbaar te zijn, want Harrie bleek donderdag niet op kantoor te zijn en pas in het nieuwe jaar weer te komen. Tja, zo lang kun je de chocolade niet goed houden, dus iedereen die donderdag met mij een afspraak had op kantoor, kon genieten van een heerlijke bonbon!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten