dinsdag 21 december 2010

Voorbereidingen voor de kerst

Kaas van L' Amuse, een godsgeschenk!!
Nadat Ans en ik in het weekend de boodschappenlijst voor het kerstdiner hadden gemaakt, was ik al tot de conclusie gekomen dat ik dat op alleen vrijdag niet zou gaan redden. Dus na het ruimen van een aantal afspraken uit mijn agenda, had ik vanaf 14.00 uur tijd om naar Amsterdam af te reizen om de nodige inkopen te doen. De eerste stop was L'Amuse, deze keer dus op de Stadionweg en niet in Santpoort (dat ging me nu net even te ver, hoewel ik wel mijn best moest doen om me in te houden). Daar kon ik een heerlijke selectie kaasjes kopen die een briljant kaasplankje gaan vormen op tweede kerstdag. Daarnaast nog wat tapas mee voor de middag en we hebben een goede start te pakken. Daarna met rappe gang naar het Belgieplein, om naar de plaatselijke vishandel te gaan. Ik heb 20 Sint Jacobsschelpen nodig, en dan is het goed om die te reserveren (invriezen doen alleen barbaren, want dan gaat de hele smaak er vanaf).

Na een korte tussenstop thuis (om mijn Uggs aan te trekken, want met mijn Noble Blues door de sneeuw vond ik toch weer net een beetje te veel van het goede) vertrok ik weer richting Haarlem. Eerst even langs Duivshoes, om de een kleine kras op mijn schoenen weg te laten werken en ze nog iets op leest op te laten rekken en daarna de cadeautjes kopen voor het Sinterklaas spel dat bij ons op tweede kerstdag uitgevoerd gaat worden. Daar zitten een aantal pittige prijzen bij, waarvan ik weet dat mensen erom zullen strijden :-). Inmiddels was het al pikdonker geworden (het was vandaag de kortste dag), en was het tijd om weer richting Halfweg te gaan. Maar eerst nog snel even langs Zwanenburg om eerst het voorwerk voor oudjaar te bestellen (done) en daarna nog even langs Haverhals (wat blijft dat toch een topwinkel!!!) om daar handschoenen voor Jeroen te kopen en voor mijzelf ook een paar van Ugg, die kon ik met deze kou nog goed gebruiken! De opstart is in ieder geval goed, nu vrijdag het feestgedruis nog weerstaan om alle bestelling op te halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten