vrijdag 24 december 2010

Kerstdiner Internet Portaal

Absoluut de leukste projectmanagers van Groep ICT
Donderdag was het tijd voor een kort geleden gestarte traditie. Vorig jaar organiseerde Onno en ik het Internet Portaal kerstdiner in de Harbour Club in Utrecht. Dat was een bijzonder groot succes, waar ongeveer 40 mensen aan deelnamen. Onder het mom "why fix it of it ain't broken", besloot ik dit jaar dezelfde locatie te gebruiken om ons feest te geven. Onder de bezielende leiding van Nathalie werd het contact met het restaurant gelegd en werd ons een mooi voorstel voor een "walking diner" gedaan. een vorm die aanspreekt, want het biedt de ultieme vorm van flexibiliteit, zodat je onder het genot van enkele kleine gangen eten veel mensen kunt spreken. En dat is natuurlijk wel de sleutel voor succes in een dergelijke situatie! Het aantal inschrijving liep ook heel snel op, tot het hoogtepunt van meer dan 90 deelnemers!! Maar ja, zoals altijd zeggen toch een flink aantal mensen op het laatste moment af en het weeralarm dat voor het gebied onder Den Bosch afgegeven werd, zal hier zeker een rol in hebben gespeeld. Uiteindelijk bleven er toch nog 70 collega's over die een groot deel van de beneden verdieping van de Harbour Club bevolkten.

Mr and Mrs 007, strak gekleed!
Om 17.30 begon het feest en ik kan niet anders zeggen dan "a good time was had by all". De bediening in de Harbour Club was zonder meer goed te noemen. Persoonlijk vond ik het eten redelijk tot goed, maar het feit dat er een langoustine nog helemaal in de schaal geserveerd werd, vond ik echt een geote misser. Ja, het zag er heel leuk uit, maar het open krijgen was een flinke uitdaging (leve de weerhaakjes) en het vlees zeer beperkt. Voor een volgende keer: niet doen tijdens een walking diner, daar is het simpelweg niet geschikt voor. Het stuk hertebiefstuk was daarentegen erg goed! Maar los van het eten, was het zo goed om te zien wat een hele fijne en mooie club mensen het is die in mijn programma's werken (ik noem het nu internet portaal, maar daar doe ik natuurlijk Mobiel Bankieren en ORV tekort mee, ook deze waren natuurlijk uitgenodigd). Het eBeleggen team was zeer prominent aanwezig (zowel de Nederlandse als de Indiase afvaardiging), dat was heel erg goed om te zien en hoewel ik begrijp en het er inhoudelijk ook helemaal mee eens ben dat dat qua onderwerp bij ons zusterprogramma MCV hoort, deed mij nog een keer ernstig pijn om afscheid van deze toppers te moeten nemen! De prijs voor de best geklede IPer ging deze keer op zeker naar Huibert Kreb, een van onze beste architecten (of moet ik het tegenwoordig application engineers noemen), die de gelegenheid ten baat had genomen om de smoking uit de kast te halen en die stond hem tijdens deze gebeurtenis hartstikke goed, mooi om te zien dat voor de gelegenheid mensen ook gewoon wat extra's doen en het geeft iets ter overweging voor volgend jaar! Misschien dat dat dan wel helemaal "black tie"  ingeregeld moet worden, of is het juist leuker als zoiets spontaan gebeurd? Nou ja, daar heb ik nog een jaar voor om erover na te denken :-).

Een prachtig stuk werk van Randy, echt bijna tranen in de ogen!
Wat ik persoonlijk bijzonder gewaardeerd heb zijn alle attenties die ik tijdens het feest heb gekregen. Zo kreeg ik van de BCMers binnen het programma een mooie iTunes bon (je ziet, de normale platenbon heeft denk ik wel zijn langste tijd gehad :-)) en van Marc van de Dobbelsteen  (kijk eens op webbforce voor een mooi deel van zijn werk) een boek dat ik zelf al eigenlijk een tijdje wilde kopen, namelijk "A day at El Bulli", over hoe er achter de schermen gewerkt wordt bij het beste restaurant ter wereld! Voor een foodie als ik, eigenlijk een must om te hebben! Maar zonder iemand te kort te willen doen, was ik het meest onder de indruk en ontroerd over de Avatar tekening en bijbehorende kerstkaart die Randy Daal had gemaakt plus alle boodschappen die de mensen op de kaart hadden gezet (met onder andere alvast een vrolijk pasen van Vincent Oostindie). Het liet zien dat het blog door velen goed gelezen wordt, het was een bijzonder mooi creatief werk en er zaten veel goede en warme wensen in. Dat deed mij heel erg goed, ik vind het een grote blijk van waardering dat de mensen de moeite nemen om dat te doen en er tijd in te steken.

Iedereen heel erg bedankt voor de aanwezigheid en de gezelligheid die we met zijn allen donderdag gehad hebben. Echt helemaal super en als iedereen zo genoten heeft als ik, dan ging iedereen met een lach op zijn of haar gezicht slapen! Volgend jaar zeker weer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten