dinsdag 29 oktober 2013

Een nieuwe modem van Ziggo

Mijn zeer professioneel geïnstalleerde nieuwe modem
Vorige week ontving ik een brief (jawel, ze zijn er nog!!) van Ziggo. Omdat ik zo een trouwe klant was en Ziggo hartstikke meedacht met mij, kreeg ik van hen helemaal gratis een nieuwe internet modem. Het voordeel hiervan: het zorgde voor sneller internet en het had de wifi functie al in de modem zitten, dus een additionele router was niet meer nodig. Vandaag arriveerde het pakketje en omdat het er toch van moest komen, begon ik maar direct met het installeren ervan. Dat ging eigenlijk best goed en eenvoudig. De handleiding was prima en het ging lekker snel. De grootste stap was uiteindelijk om alle apparaten die van wifi gebruik maken ook aan te sluiten op het nieuwe netwerk. Dan merk je ook weer eens hoeveel dat er wel niet zijn. In ieder geval vier laptops, drie iPads en drie iPhones. Die gingen allemaal snel. Toen moest ook de desktop windows PC, daar zat een gateway wijziging die doorgevoerd moest worden, maar dat loste Bill Gates uiteindelijk voor me op :-). Daarna bleek ook de Apple TV nog even opnieuw ingesteld te moeten worden, daarvoor moest ik op zoek naar de afstandsbediening die ik eigenlijk nooit gebruik (normaal gebruik ik de iPhone, maar dat kon nu niet). Als laatste moesten ook al mijn Sonos apparaten om en dat wilde maar niet lukken. Maar de helpdesk van Sonos is rap, dus een twitter en 15 minuten later had ik de Sonos apparaten even gereset (sterker eruit en weer erin, dat is ook wel echt een geavanceerde oplossing) en draaide de muziek weer. Dikke thumbs up voor Sonos, wederom!!! En nu ik zit te typen, bedenk ik me dat ook de Playstation nog moet. Maar goed, die doen we morgen dan maar eens, ik heb er nu even geen zin meer in, even via de nieuwe modem Netflix opstarten om een aflevering van Luther te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten