vrijdag 11 oktober 2013

Nieuwe schoenen

Het rapport van Asics
Voor de hardlopende mensch onder ons is een essentieel onderdeel van zijn uitzet natuurlijk een goed passend paar schoenen. Aangezien ik inmiddels na twee jaar zo ongeveer door mijn eerste paar heen was, besloot ik mezelf te trakteren. Mijn huidige schoenen waren van Asics en aangezien ik niets hierover te klagen had gehad, toog ik naar de Asics Flagship Store nabij het Leidseplein. Parkeren kan dan makkelijk in de Byzantium parkeergarage, dat is altijd handig en vanaf daar was het een coole twee minuten lopen naar de winkel. Ik werd hartelijk begroet door een spontane jongeman die me graag wilde helpen. Na de vraag of ik wist hoe mijn voeten er uitzagen en of ik schoenen nodig had die bepaalde zaken in mijn lopen zou corrigeren en daarop volgend een blik in mijn ogen gelijk aan een konijn die in de koplampen van een auto kijkt, stelde hij mij voor om een aantal testen te doen om te zien hoe ik liep en welke schoenen daarbij het best zouden passen. En omdat het bij aankoop van een paar schoenen een gratis test was, liet ik dat natuurlijk niet lopen.

Mijn nieuwe schoenen
Na eerst een 3D scan te laten hebben gemaakt van mijn voeten en diverse filmpjes van mij op de loopband te hebben gemaakt (alles bij elkaar toch snel een half uur) bleek voor mij het best de Asics Fortitude 6 2E te passen. De 2E staat voor een maat voor een bredere voet en dat was een klein probleem, want die schoenen bleken niet op voorraad te zijn. De service was tot nu toe echter zo goed geweest, dat ik besloot te wachten op de bestelling van de winkel in plaats van zelf verder op zoek te gaan naar een passend paar bij een andere winkel. Het duurde twee weken, inclusief een net belletje vorige week dat de schenen niet gearriveerd waren (daar heeft men toch wel een goed idee wat klant communicatie is, prima!!), maar inmiddels zijn de schoenen gearriveerd en ga ik ze dit weekend op zeker inwijden. Daar moeten toch nog strakkere rondetijden van komen, dat kan toch echt niet anders.....:-). 

2 opmerkingen: