woensdag 9 oktober 2013

Sportbril

De sportbril van Oakley
Als je flink aan het sporten gaat, heb je de juiste uitrusting nodig. Een van de dingen die voor mij dan best lastig is, is dat ik een brildrager ben (al sinds mijn 15de). Met hardlopen trilde mijn bril bijna van mijn neus en dat leidde soms tot vervelende en irritante situaties. Wat wel goed werkte was lopen met een van mijn zonnebrillen, namelijk de Oakley Jawbone. Daarom toog ik vorige week met Ans naar Lukx in Haarlem, mijn vaste opticien, waar advies nog hoog in het vaandel staat. Mijn eerste vraag was of in mijn Jawbone ook gewone glazen gezet konden worden, want hardlopen met een zonnebril op tijdens donkere winterdagen vond ik toch een beetje raar (en je ziet ook zo weinig). Het simpele antwoord daarop was "ja, dat kan", maar er waren twee nadelen; De eerste was dat een setje glazen neer zou komen op ongeveer 350 Euro (best prijzig) en het tweede was dat je er wel erg als een alien uit zag als je niet gekleurde glazen in het montuur zette,

Maar er was een alternatief: er was een sportbril van Oakley, die niet als zonnebril uitgebracht was en ook nog eens als normale bril dienst kan doen. Hij zag er zelfs lekker hip uit. Bril met glazen: 300 Euro. Dat klonk al veel interessanter en na een pasbeurt besloot ik hiervoor te gaan. Omdat de glazen niet van Oakley zelf hoefde te komen, was een en ander binnen een dag geregeld en kon ik een dag later de echte proef op de som nemen door een uurtje met de nieuwe bril op te gaan lopen. En dat was een verademing tov mijn normale montuurtje. Helemaal goed dus, weer een hindernis genomen op weg naar de best passende sport uitrusting :-)!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten