maandag 14 oktober 2013

The Witcher 2

Leuk spel, best wel moeilijk, trouwens!!
Eens in de zoveel tijd krijg ik weer eens de kriebels om een computer spel te doen. Ik was blij met de aankondiging van Dragon Age 3 en ik hoop dat er nog een keer een vervolg gaat komen op Dawn of War 2. Maar dat is nog toekomstmuziek. Nu krijg ik af en toe nog wel eens een mailtje met een aanbieding van het een en ander en vorige week werd het spel The Witcher 2 met een korting van 80% aangeboden. Voor die 4,50 Euro kon ik het niet laten liggen en een paar uur later was ik begonnen met de avonturen van Geralt die de moord op een koning op moet lossen. Aardig verhaal, leuk concept, maar wat het voor mij wat bijzonder maakt is een gevoel naar een verleden tijd. Namelijk de tijd dat als je aan een spel begon, je je soms nog afvroeg of je het einde van het spel wel ging zien, want het was een uitdaging om het echt uit te spelen. Dat is er bij de huidige generatiespellen wel wat af, want het lijkt soms wel eerder de trend om het spel 674 keer uit te spelen, in plaats van er helemaal voor te gaan om dat een keer te doen (mijn moeder heeft overigens ooit geprobeerd Ms Pac Man uit te spelen, totdat ik haar vertelde dat na het doorlopen van alle levels, het spel weer opnieuw begon :-)). Nou, dat is bij the witcher geen probleem, want met name het gevechtsysteem is echt wel ingewikkeld. Maar dat zorgt er wel voor je als je een gevecht winnend afsluit wel even denkt: YES, in plaats van "op naar de volgende". Ik ben nog geënthousiasmeerd, dus benieuwd hoe ver ik hiermee ga komen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten