zaterdag 26 oktober 2013

Wat een pet al niet teweeg brengt

Cardinals pet zorgde voor veel aanspraak
Afgelopen week in Parijs had ik zoals vaak een pet bij me. Altijd handig ter bescherming tegen zon en regen (zeker met een steeds dunner wordende haardos). Voor deze reis had ik degene gepakt die toevallig in de hal lag en dat was er een van de St. Louis Cardinals, die zojuist de World Series hadden gehaald en ook was bekend geworden dat ze tegen de Boston Red Sox zouden gaan spelen. De eerste dag in Parijs liep ik bij de Eiffel Toren, toen ik een jongen tegenkwam met een Boston Red Sox pet op. Hij kwam gelijk naar me toe om me de hand te schudden en daarna te zeggen "You're gonna lose, big time!!". Een dag later bij de Pont des Arts kwamen we een groep Amerikanen tegen die uit Missouri bleken te komen en zij gaven me een "big thumbs up". Niet veel verder kwam er een man aan met een Los Angeles shirt aan, die een heel verhaal tegen me begon dat het echt een schande was dat de Cardinals de World Series hadden gehaald, terwijl zijn Los Angeles Dodgers (die van de Cardinals hadden verloren) eigenlijk vele malen beter waren geweest. Dit ging de hele drie dagen zo door, ik denk dat ik in totaal wel een keer of tien aangesproken ben over het feit dat ik een Cardinals pet droeg (zelfs door iemand op Twitter die dacht dat ik opeens voor de Cardinals was geworden, omdat ze de World Series hadden gehaald). Eigenlijk wel leuk om op deze manier ook met andere mensen in contact te komen, je hebt in ieder geval altijd een leuk gespreksonderwerp. Benieuwd wat er de volgende keer gebeurd als ik bijvoorbeeld een Yankees pet in Boston op ga zetten :-). 

1 opmerking: