zaterdag 12 oktober 2013

Just Eat

Leuk idee, maar voor mij werkte het nog niet helemaal
Omdat bijna iedereen op de dag van mijn verjaardag niet in Nederland was, gaf ik vandaag een klein "feestje" voor mijn familie. Helaas bleek het door ziekte voor mijn zus en kinderen niet mogelijk te zijn om te komen, maar de rest van de familie was om 15.00 uur strak aanwezig voor het festijn :-). Na een paar uur gezelligheid en flink wat hapjes werd het toch tijd om het avondeten te gaan verzorgen. We hadden het liefst dat Marcel Middelkoop (de BBQ koning van Zwanenburg en omstreken) een diner voor ons had verzorgt, maar helaas was hij verhinderd. Daarom viel de keus op Teparos Wok in Haarlem om daar een paar porties noodles te halen, plus loempia's, spare ribs en saté. Om nu niet een half uur te moeten wachten, wilde ik eea van tevoren bestellen. Ik dacht eerst aan bellen, maar de Nederlandse taal is niet het grootste pluspunt van de bemensing bij Teparos. Nu had ik een advertentie gezien dat er ook via www.just-eat.nl bij Teparos te bestellen was. Google is je vriend, dus ik had al snel de juiste plek gevonden en vijf minuten later had ik de bestelling ingeklopt. Bij de betaling twijfelde ik even, maar koos uiteindelijk voor "contant" in plaats van al via Ideal of Credit Card te betalen.

Twee minuten later zat ik samen met Joost in de auto op weg naar Haarlem. Ongeveer op de helft van de weg werd ik gebeld door een onbekend nummer. Ik nam op en had een mevrouw van Just Eat aan de telefoon die erg omslachtig er probeerde achter te komen of ik echt ene bestelling geplaatst had of dat ik de boel aan het flessen was met een fake order. Na het beantwoorden van een paar vragen was ze gerustgesteld en vertelde ze me dat Teparos de order geaccepteerd had en bezig was de bestelling te bereiden. Mooi, dacht ik nog. Echter, op ongeveer 1 km van Teparos werd ik weer gebeld. Dit keer een nummer vanuit Haarlem. Ik nam weer op en wat dacht u wat? Het was de eigenaar van Teparos, die zelf ook nog even kwam controleren of ik niet de boel aan het bedonderen was. Ik vertelde hem dat hij gerust kon beginnen, want ik zou binnen een paar minuten aanwezig zijn. Bij binnenkomst herkende hij mij ook direct en gaf hij toen pas het teken dat de dames achter de wok konden beginnen! Hij vertelde dat hij veel nep bestellingen kreeg via Just Eat die "contant" betaald zouden worden en dara had hij geen vertrouwen in. Zeker niet met deze omvang van de order. Ik kreeg het verzoek om als ik weer bestelde dat toch gewoon maar rechtstreeks bij hem te doen door even te bellen (was ook voor hem nog goedkoper :-)). Tja, je kunt je afvragen waarom je dan op Just Eat bereikbaar bent, maar goed, de volgende keer zal ik ze bellen en me door het halve Nederlands heen worstelen, want nu kon ik toch nog een minuut of 20 wachten. Gelukkig was het eten wel weer helemaal top, dus dat vergoedde veel, vonden ook alle aanwezigen!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten