maandag 7 oktober 2013

Fitbit

Me and my Fitbit
Vier maanden geleden kreeg ik een duidelijke wake up call. Ik paste al mijn pakken niet meer, waardoor ik bij een winkel waar ik al jaren niet meer was geweest, te weten Meyer & Meyer, twee pakken moest kopen in een maat die ik liever wilde vergeten. De maat was vol en ik besloot dat er echt iets aan gedaan moest worden. Nu weet ik dat ik soms een steuntje in de rug nodig heb en deze keer kwam dit uit onverwachte hoek, namelijk de techniek. Na enig uitzoekwerk kwam ik aan bij Fitbit. In principe is het niet veel anders dan een stappenteller, maar dan in een bandje om je arm die je beweging bijhoud, zowel overdag om te zien hoeveel lichaamsbeweging je hebt als ook 's nachts om te zien hoe je slaapt. Maar voeg daarbij een mooie app waarin je ook bij kunt houden wat je allemaal gegeten hebt, hoeveel water je gedronken hebt en hoeveel calorieën je door normale verbranding en door je beweging hebt verbrand (overigens ook te koppelen aan bv een app als Runkeeper en MapMyRun om geautomatiseerd je statistieken daarvan door te leiden) en je hebt een erg fijn dashboard om in de gaten te houden hoe deze zaken zich op een dag ontwikkelen. Sec genomen val je er natuurlijk niet vanaf, maar het zorgt wel voor inzicht en op basis daarvan kun je acties nemen (bijvoorbeeld toch maar een keer een boterhammetje minder en een soepje extra of na het avondeten een lekker wandeling inplannen om aan het geplande aantal stappen per dag te komen). Inmiddels zijn mijn Fitbit en ik onafscheidelijk en helpt het mij echt om dit soort keuzes bewuster te maken. En met succes. Maar daarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten