maandag 28 oktober 2013

Tidy

Tidy: goede app voor structureren foto's
Bij een recente analyse van mijn iPhone bleek dat de meeste ruimte op mijn iPhone ingenomen wordt door de daarop opgeslagen foto's. Alleen het organiseren van de foto's, zodat ik ook nog een beetje overzicht heb, dat bleek meestal wel een wat lastige opgave te zijn. Ja, natuurlijk kun je in de fotorol ook albums aanmaken, maar dat is best nog wel wat gehannes. Nu is er echter een app die daar goed bij kan helpen. Hij heet Tidy en doet wat het beloofd; het maakt het mogelijk om je foto's op een eenvoudige manier te rangschikken en overzicht aan te brengen in alle foto's die je genomen hebt. Ik blijk mijn oudste foto's bewaard te hebben vanaf 2010, dus dat is best een berg. Inmiddels heb ik al wat albums aangemaakt, voornamelijk foto's ingedeeld naar vakantiealbums (Londen 2012, Texas 2013, Oslo 2013, Parijs 2013). Maar het grootste album heeft een andere naam, te weten "Uit eten", ik blijk bergen foto's te hebben van gerechten die ik in vele verschillende restaurants gegeten heb. De eerste foto's, zoals gezegd, dateren uit 2010 en zijn ook in dit laatste album terecht gekomen, en betreffen een bezoek van Rene en mij aan La Rive voor een verjaardagsdiner. Ik ben wel blij met Tidy en ga nog fijn even door met het opruimen van mijn filmrol. Tip voor de makers: geef ook een mogelijkheid om vanuit Tidy een foto direct van de filmrol te verwijderen, dat gaat nog extra helpen om de boel binnen de perken te houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten