zaterdag 19 oktober 2013

SnappyCam

Actiefoto genomen met SnappyCam
Vroeger als ik op vakantie ging, was er altijd een ding dat standaard in de tas ging en bijna iedere minuut aan mijn zijde was: het fototoestel. Dat was ook zo toen de mobiele telefoons hun intreden deden, want de eerste camera's daarop waren een leuke gadget, maar kwalitatief echt bagger. Met de introductie van smartphones werd dit echter steeds beter en op dit moment zitten er voor de normale fotograaf echt erg goede camera's in. Zo ook in de iPhone 5. Deze camera is zo goed, dat ik eigenlijk nog maar zelden een apart fototoestel gebruik. Er zijn twee dingen waar het nog wel zo is, dat de kwaliteit op de iPhone echt achterblijft. Dat zijn het inzoomen (op korte afstand prima, maar als het wat verderop is, wordt het een drama) en het snel achter elkaar kunnen nemen van foto's. Voor het inzoomen heb ik nog geen oplossing gevonden, maar voor het snel foto's achter elkaar nemen wel. Je kunt dit namelijk uitstekend oplossen door gebruik te maken van de app SnappyCam. Door deze app te gebruiken maak je echt tientallen foto's per seconde, als je er doorheen scrollt is het alsof je een film aan het afkijken bent. SnappyCam is daardoor erg geschikt om bijvoorbeeld foto's van bewegende dieren te nemen of, wat bij mij meer het geval is, een serie foto's achter elkaar te klikken tijdens een sportwedstrijd. Uit de stream van foto's die je dan achter elkaar geschoten hebt, kun je eenvoudigweg degene kiezen die je het mooist vindt en deze uiteindelijk op de fotorol van je telefoon terecht laten komen. Ik ben in ieder geval erg tevreden over deze app en voor de prijs van een coole 0,89 Euro kan je, ook als het toch niet echt je behoeftes invult, een grotere miskoop doen. Wat mij betreft voor iedereen die vaker foto's maakt met zijn iPhone een absolute aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten