woensdag 13 oktober 2010

Agile Product Owner

Vandaag was er een unicum. Voor het eerst in vijf jaar tijd nam ik weer eens deel aan een training! Waar ik zeker in mijn eerste jaren bij CMG helemaal doodgeknuffeld werd met diverse opleidingen, heb ik dat de laatste jaren minder gedaan. Mede ook omdat ik eigenlijk vind dat ik in mijn hele leven twee goede trainingen heb gehad: de training voor programma managers aan de Erasmus Universiteit en Tactisch Omgaan met Commerciële Mogelijkheden, de beste sales training die vanuit Nijenrode gegeven werd. De rest was allemaal in de range van aardig tot banaal en daarom geloof ik er ook niet zo in, ik ben grotendeels een autodidact. Vandaag (en morgen) maak ik ene uitzondering en ben ik op de cursus Agile: Product Owner. Ik geloof heilig in de principes van Agile ontwikkeling (los van het sticker dat je erop plakt, dat helpt mn om het tastbaarder te maken, te implementeren en te verkopen) en de rol van product owner is een zware. Daarom was ik ook blij dat de twee zwaarste trainers van Xebia voor de groep stonden. Dat bleek ook nodig, omdat er veel interactie en discussie was. Er was een goede sfeer en er werd veel uitgewisseld, in een sfeer van respect, maar daardoor durfden we elkaar ook te challengen (ook de docenten). Wat dat betreft een dag wel besteed en ik ben benieuwd hoe het vervolg morgen gaat, dat zal "the proof of the pudding" zijn.

2 opmerkingen:

  1. Welkom in de agile world! Ik heb deze ook gehad (van Serge) evenals agile for teams en ook nog scrummaster. PO is inderdaad de zwaarste rol binnen agile.

    BeantwoordenVerwijderen