maandag 11 oktober 2010

De Indiaan

Na het festijn van zaterdagavond, was de zondag redelijk rustig. Ans en Hinkje gingen aan de slag met het uitwerken van hun opdracht voor Gunny en Edward en ik had de tijd om wat werk te verzetten voor de beste bank van Nederland plus mijn Italiaanse huiswerk te doen (wat is er een verschil tussen un, uno, un'en una zeg....). Om een uur of half vier ging Hinkje terug naar Zutphen en vertrokken Ans en ik naar de Pijp om eens te kijken hoe Daan en Jeroen en natuurlijk ook opa en oma het maakten. Na flink naar een parkeerplaats gezocht te hebben waren we om 16.00 uur op de plaats van bestemming. De stemming zat er goed in, Daan en oma waren in een heftig potje Spongebob Squarepants Monopoly verwikkeld en wonder boven wonder, Daan kwam er als winnaar uit tevoorschijn. Nadat bij Hans en Leny de stoel en bank waren opgehaald (ze krijgen maandag nieuwe meubelen, dus deze moesten eruit en een kennis uit het café kon ze goed gebruiken) werd het tijd om het eten te gaan halen. Omdat Ans goede ervaringen met de Indiaan in de Albert Cuypstraat had (en als mentale steunbetuiging aan mijn Rabobank collega's die zondag naar Chennai waren afgereisd :-)), besloten we die voor het hele gezin te proberen. Toevallig had ik de vorige dag de Special Bite die ik van Berber heb gehad nog doorgenomen en daar bleek Balti House, het Indiaase restaurant in kwestie, als de beste in Amsterdam beschouwd te worden. Dus daar gingen Hans en ik, op pad.

Uiteraard sprak de eigenaar geen Nederlands, maar in mijn beste Indiaas Engels stond ik hem te woord en zag je de beste man zich gelijk helemaal thuis voelen :-). Qua inrichting is het een restaurant waarvan je denkt dat je zo een willekeurig indiaas restaurant binnen bent gelopen in Londen of Birmingham. Er wordt nog net geen "oy, you ginne paay fer thet" geroepen. We bestelden de kroonkeuzen van de kaart, te weten Chicken Tikka Massala, Chicken en Mushroom Balti, Tandoori mixed grill en een vegetarische curry. Daarbij basmati rijst en Bombay aardappels en drie verschillende soorten nans.  Het duurde een kwartiertje ter bereiding, dat viel erg mee. Ik was wel blij dat we het thuis op gingen eten, want de stoelen waren kwalitatief uitermate teleurstellend en de muziek was verschrikkelijk, nog los van het feit dat die telkens bleef hangen. Alle gerechten waren goed tot zeer goed. Het was lekker pittig, maar niet té. De Balti was heerlijk, hoewel de aardappels iets meer doorgekookt hadden mogen worden, zoals ze wel bij de bombay aardappels goed gekookt waren. De kip was lekker mals, dus de Balti was echt een aanrader. Dat de andere gerechten ook ok waren, bleek wel uit het feit dat er niets weggegooid werd. Al met al goed eten, natuurlijk geen sterren maaltijd maar dat wil je ook niet iedere avond, maar ik zou hier denk ik niet in het restaurant zelf de maaltijd nuttigen, anders dan bijvoorbeeld met de comic club, want dan wordt je gek van de stoelen en de herrie die muziek voor moet stellen. Maar ja, daar storen Frank, Simon, René en ik ons zelden aan :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten