maandag 4 oktober 2010

Burgermeester

Vandaag was het weer tijd voor de Italiaanse les. Ik had gehoopt thuis te kunnen eten (ook om Ans en de jongens nog even te kunnen zien), maar diverse afspraken noopten me ertoe om tot ongeveer kwart voor zes op de bank te blijven. Dan heeft het geen zin om nog langs huis te gaan, dus reed ik gelijk door naar Amsterdam Zuid. Op weg liep het water me al in de mond, want ik kreeg het idee om een hapje bij Thai Deum op de Ceintuurbaan te gaan halen. Dus als een dolle doorrijden (lekker eten heeft dat effect op mij...) en om 18.25 stond ik voor de deur....die gesloten was. Bleek Thai Deum op maandag altijd dicht te zijn.

Zucht...snel even denken, wat kan dan nog op zo een kort tijdsbestek. Dat was snel bedacht, namelijk de Burgermeester op de Albert Cuijpstraat. Vijf minuten alater was ik daar en het was gelukkig niet zo druk. Ik nam plaats op een bankje dat zo uit happy Days gehaald kon zijn en na een kort bestudering van de kaart ging ik voor een Meester Biefburger me extra Jalapenos en tomatensalsa, een salade mozza (met gegrilde groenten en buffelmozarella) en een bananen milkshake. Ik kan niet anders zeggen dan dat het bijzonder smakelijk was. Je kan niet elke dag culinair uit eten en voor een "snelle hap" is dit echt heel er goed. Zoals één restaurateur in new Orleans ooit tegen Simon zei toen hij vroeg hoe de hamburger p de kaart was: it's damn better than McDonalds!! Binnen drie kwartier had ik gegeten en gedronken en een mailchat met mijn baas achter de kiezen en kon ik gespijsd en gelaafd  naar PierFranseco van Studio Lingua om mijn "Ciao bella, comme ti chiami" tot in de puntjes verder te oefenen.

1 opmerking: