zaterdag 2 oktober 2010

Lekker eten

Gisterenavond weer eens lekker uit eten geweest bij Vermeer (met dank aan Eric en Daan). Erg gezellig en ook de ontvangst en gastvrijheid van Erwin en Niek was weer helemaal top! We hebben genoten van het nieuwe "van het land menu", waarbij deze keer er echt heel veel vegetarisch was, allen het hoofdgerecht (Bresse Kip) was dat namelijk niet. Bijzonder, want dat kom je over het algemeen toch niet tegen bij een zaak op topniveau. Uiteraard moesten we wel wat maatwerk hebben, namelijk een toevoeging van de langoustine (op twee wijzen bereid, warm en koud) met kaviaar. Het was heerlijk, maar op de één of andere reden ontbrak er toch iets. Wellicht dat dat toch in de hoeveelheid vlees of vis zat, maar ik denk zelfs dat hetgeen ik een beetje miste juist "de eenvoud" was. De gerechten waren stuk voor stuk erg complex, waarbij de ene smaaksensatie na de andere over het bord voorbij kwam. Ik denk dat de gerechten nog beter worden met iets meer terughoudendheid hierin. Maar ja, zo'n courgette risotto, die is natuurlijk wel helemaal geweldig. Overigens was ik op de weg naar Vermeer toe nog even aan het mailen met één van de directeuren van Groep ICT. Via een omweg kwamen we op restaurants uit en bleek dat één van zijn favoriete restaurants het hier veel gememoreerde "De Nederlanden" is! Dat vond ik toch wel weer bijzonder. Wilco en Caroline doen het overigens goed, ik kreeg gisteren (dit kan geen toeval meer zijn :-)) een filmpje van hen met betrekking tot het de World Business Class diners die KLM in oktober en november serveert. Hartstikke goed, mensen, ga zo door!!! Voor mij is het nu even afzien, want ik moet alweer een week wachten voordat ik weer uit eten ga, negen oktober namelijk met Ans en Hinkje naar Vinkeles. Het leven is toch wel erg afzien :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten