maandag 25 oktober 2010

Een oproep!

Lezers van het blog. Even een herinnering om jullie input te verkrijgen. Afgelopen weekend vroeg ik om input om een keuze te maken tussen een Mac machine of een Windows machine. Inmiddels heb ik face to face wat gehad en via Jeroen Neijts al de eerste input op het blog gehad. Bij deze het verzoek aan alle lezers om bij het betreffende onderwerp ook jullie commentaar op het blog te plaatsen en er een leuke discussie van te maken! Ook de mensen die normaal de updates in de mail krijgen of de "leechers" die met name meelezen :-), doe eens gek, gooi je haar los en spui je mening. Ik ben erg benieuwd, Apple adepten, laat eens flink van je horen!!!

8 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit met een Mac gewerkt, dus ik kan geen goede mening geven.



    Maar Windows 7 vind ik het beste product wat MS tot nu toe heeft gemaakt.



    Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben dit jaar thuis geswitcht van 4 Windows pc/laptops naar combi van iMac, Macbook, iPad en 2 windows pc. Alle bekende voordelen van Apple kloppen: werkt direct, zeer gelikt, consistente bediening, cool. Maar ik ben nog steeds gewend aan de interface, zoek me soms rot naar keyboard combi's (en waar is die delete knop gebleven), duur. Een hoop technische zaken hoef je niet meer te regelen maar plaatsen en delen van je bestanden tussen de mac's is niet evident. Het is natuurlijk een monopolist met zwaar commerciele neigingen (30% van alle itunes aankopen gaat naar Apple) en behoorlijke arrogantie (zie antenna
    gate). Maar alles overziende ben ik toch tevreden, kost wat pijn om hip te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben geen apple gebruiker (afgezien van de broodnodige browser/os controles) maar wat mij tegenstaat aan een apple is het gesloten systeem in combinatie met het imago. Volgens mij kan je voor hetzelfde geld een betere pc met windows 7 of linux draaien. Apple was goed voor grafische vormgeving maar is dat terrein al weer aan het inleveren (aldus een designer die ik ken)
    het grote voordeel is de synchronisatie tussen alle apple producten.
    voor mij is het te gesloten en teveel afhankelijk van 1 leverancier (met hier in NL niet de beste service) maar als je 'bij' wilt blijven en geld over hebt voor het imago ;)
    my five cents...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Richard Blommendaal26 oktober 2010 om 10:33

    Hoi Dennis,

    Ik heb alles omgezet naar Mac. Aangezien ik (m.n. vanuit werk) nog niet alles zonder de Windows kan heb ik VMware aangeschaft. Dus op de Mac, draai ik in een apart scherm een volledige Windows 7 omgeving. Ik maak gebruik van MobileMe, waardoor de iMac, MacBookPro, iPhone & iPad (met de iPad nog een sync vlekje wegwerken op de agenda) continu up-to-date, ongeacht welk apparaat ik gebruik.
    Interface is even wennen, maar geen gezeur met drivers of what ever. Backup met TimeMachine, ja ook een keer gebruikt werkt erg goed. Overzetten en draaien maar.

    Kortom, even door de leercurve heen 'bijten' en je wil niet meer terug. Meneer Bill Gates ben je niet kwijt als je bijv. VMware gebruikt op je Mac.

    Wat wil je nog meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Dennis,

    Een Imac kopen natuurlijk. Zodra je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Zelf ben ik in bezit van een imac (de eerste intel... alweer een paar jaartjes oud), een Macbook Air (helaas niet de nieuwe) en natuurlijk een Iphone.

    Voordeel Mac: Nooit gezeik met drivers, afgestemde hardware en een design waar geen pc bouwer tegen op kan. Zelf nog nooit problemen gehad, dus duur... vind van niet!

    groet,
    David K.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jemig, dat is al redelijk veel input. Met voor en tegenstanders. Hmm....nog meer input gaat de keuze nog beter maken. Dus, ajb, blijf nog even op dit topic doormailen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ok, my 2 cents. In mijn ogen is er maar 1 optie, en dat is Apple.
    Ik heb laatst een mini-pc gewonnen in een loterij (let wel, vroeger op diverse werkplekken met PC gewerkt, ik weet er wel iets van), en deze pc meegenomen op vakantie. Bij elk programma dat ik opende waarschuwde het voor allerlei dingen en updates, afijn, ik werd daar helemaal gek van, maar PC gebruikers schijnen dat gewend te zijn. Daarnaast heb je natuurlijk het virus verhaal. Op Mac heb je dat niet nodig en hoef je daar ook geen programma voor te kopen (wel even iedereen bij de prijs optellen). Apple designed zijn producten voor zijn klanten/consument. De PC bedrijven voor Geeks en niet liefhebbers zeg ik altijd maar...

    Tja, en dan is er nog iets als design, we rijden toch ook liever in een audi R8 dan in een fiat panda....
    juist, I rest my case ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat de teerling geworpen is. Vriend Onno heeft mij een "Offer I can't refuse gedaan", zodat het bijna onmogelijk is geworden om niet op een Apple over te gaan. Nu alleen nog het juiste model zoeken, wordt het een MacBook Pro of toch de nieuwe MacBook Air. Decisions, decisions.....

    BeantwoordenVerwijderen