maandag 18 oktober 2010

Omnifocus

Zoals nu al een paar keer gezegd gebruik in mijn iPad steeds meer en meer. Tegenwoordig neem ik hem ook steeds meer mee naar vergaderingen. Een van de dingen die dit erg gestimuleerd heeft, is OmniFocus. Plat gezegd is het een taak management applicatie, die op een snelle manier het je toestaat om je actielijst vast te leggen, maar die ook heel erg goed je zaken laat groeperen en categoriseren. Daarmee is het een briljante vervanger van een papiertje waar je je actiepunten opschrijft en die daar ook echt nog iets aan toevoegd, tov van vele andere applicaties, die het alleen maar digitaliseren. Met de Omnifocus server service, kun je de tasks ook uploaden en op alle devices waarop je OmniFocus hebt draaien synchroniseren (ik heb dat nu op de iPhone en de iPad, maar er is ook een Mac versie). OmiFocus werkt erg intuïtief, waardoor het gewoon fijn aanvoelt om ermee te werken. je doet het simpelweg gewoon graag en dat had ik tot voor kort eigenlijk bij geen enkele applicatie die hiervoor bestemd was (al helemaal niet het gedrocht wat Outlook heet, daarin is task management echt heel slecht). Vincent Oostindië, onze lead architect en mijn technisch geweten bij Rabobank en ook een fervent OmniFocus gebruiker wist het mooi te formuleren: als je OmniFocus gebruikt om daar al je gedachten en acties in vast te leggen, geef dat je een mentale rust dat je niets van belang gaat vergeten. Kan ik alleen maar onderschrijven. iPad en iPhone gebruikers: OmniFocus is niet te geef (ik geloof dat de iPad versie 35 dollar kost), maar het is echt zoveel beter dan veel van de applicaties die wel veel beloven maar het niet waar maken, dat deze investering zeer de moeite waard is. Voor mij een killer app op de iPad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten