vrijdag 22 juli 2011

Ergernis

Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra hebben dit vast gespeeld!
De afgelopen drie weken stonden toch wel een beetje in het teken van de Tour de France. Met name de bergritten zijn altijd een genot om naar te kijken, zeker als de tour nog zo open ligt als het nu nog steeds het geval is (ik schrijf dit stuk nu terwijl Thomas Voeckler gelost wordt en de gele trui lijkt te gaan verliezen). Maar naast de geweldige sport, heb ik ook een paar ergernissen. En dat zijn met name Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra, de commentatoren van de NOS. Deze twee mannen doen mij elke dag weer terug verlangen naar Mart Smeets en Jean Nelissen. Los van het continue geouwehoer wat nergens over gaat (raar voor mensen die allebei op hoog niveau gefietst hebben) en het feit dat ze vaak de verkeerde renners noemen die in een kopgroep zitten, hebben de heren nu twee nieuwe termen geleerd die ze te pas en te onpas bezigen. Dat zijn Chasse Patate (tussen kopgroep en peloton blijven hangen) en Grinta (vastberadenheid). Prima om eens een nieuwe term te introduceren, maar allemachtig, als je allebei de term ongeveer acht keer per uur gebruikt, zodat het echt op gaat vallen, dan ben je je er zelf denk ik nog niet van bewust dat je de irritatiegraad bij je kijkers echt aan het opvoeren bent. Op een gegeven moment ben je het zo zat, dat je het geluid uitzet en Radio Tour de France gaat kijken. Ik stel voor dat de regie van de NOS deze heren eens wat collegiale feedback geeft......of de twee heren gewoon ontslaat.

1 opmerking:

  1. http://reinswart.blogspot.com/2011/07/de-koninginnerit-een-dag-tour-de-france.html

    BeantwoordenVerwijderen