maandag 25 juli 2011

White collar, derde seizoen

Mozzie (Willie Carson) , het leukste figuur in white collar
Van de week erachter gekomen dat het derde seizoen van white collar inmiddels weer aan de gang is. Dit weekend nog even snel als opfrisser de laatste delen van seizoen 2 gekeken, en nu klaar om naar seizoen drie te kijken. Ik blijf het een toppertje vinden. Heeft wel iets weg van The Mentalist (die vind ik persoonlijk nog wel iets beter), maar de mix tussen humor en spanning is wel erg goed opgebouwd. Minder intens dan bijvoorbeel Criminal Minds (waarvan ik overigens net las dat er geen tweede seizoen zal komen, wat zal er met d ecliffhanger gebeuren...). Een hoofdpersoon kan overigens alleen schitteren bij de gratie van de "bijfiguren". Daarmee is White Collar goed behept, waarbij met name speciale aandacht is voor Willie Garson, die de rol van Mozzie, de paranoia handlanger van Neal speelt. Vrienden die van samenzwering theorieën houden (jullie weten wie je zijn :-)), zullen helemaal weg van Mozzie zijn, want zo gek als hij ze bedenkt kan niemand het en hij kan het nog rationeel laten klinken ook! Ik weet in ieder geval wat ik de komende dagen net voor het slapen gaan ga doen (en nee, het is niet de etenskast plunderen...:-)).

1 opmerking:

  1. Gelukkig bedoelde je "Criminal Minds : Suspect Behavior" die geen tweede seizoen krijgt. Was ff babg dat origineel niet meerzou terugkeren. Maar ze moeten wel verhaal wat 'non-continues' maken...

    BeantwoordenVerwijderen