dinsdag 26 juli 2011

Juicy Details

Juicy Details, op Hoog Cathrijne in Utrecht
Een paar jaar geleden was ik met Rene, Frank en Simon op  vakantie in Dublin. Dat was een mooie trip en een van de dingen die me van de stad is bijgebleven is het grote aantal juice bars dat we daar tegen zijn gekomen, met heel veel verschillende mixjes van fruit en groenten. In Nederland heb ik dat verschijnsel nooit zoveel gezien. Nu wil het geval dat tegenover het kantoor waar ik werk de broodjes winkel net vertrokken is (die zit nu op de plek waar de Christelijk CD winkel zat, die kon het uiteindelijk toch niet meer bolwerken in deze tijd :-)) en daar op de plaats een juice bar gekomen is, met de naam Juicy Details. Er is een rijkelijk scala aan diverse sapjes en smoothies, met allerlei ingredienten. De aardbeien, bananen en sinaasappels kun je natuurlijk wel raden, maar er zijn ook shakes met spinazie, muesli en gras (ja, je gelooft het niet...). Ik heb er nu een paar geproefd en tot nu toe zijn ze allemaal lekker. Zeker die met muesli, die is prima als ontbijt. En als je de spinazie maar erdoor mixt, dan krijg je wel de vitaminen en niet de smaak, dat is dan weer een prima uitruil. De prijzen liegen er overigens niet om: de "grote" beker (die in de Verenigde Staten de status "small"  zou krijgen) kost toch  een coole 4,50 Euro. Voor even tussendoor misschien net even teveel, maar als je er echt trek in hebt, dan is het prima te doen! Nu nog Gaelic Football introduceren en ik kan me al weer bijna in Dublin wanen :-)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten