vrijdag 1 juli 2011

Black Spiders en Face to Face

Zware riffs. Dat is het handelsmerk van de Black Spiders. Deze nieuwe band uit het Verenigd Koninkrijk heeft daarop redelijk goed leentje buur bij een grootmacht als Black Sabbath gespeeld. Via een tip op de site voor ouwe rockers, Sleazeroxx, kreeg ik de tip om eens wat nummers te beluisteren van hun debuut cd (Sons of the North) en verdomd, dat viel echt niet tegen. Sterker nog, het was verrekte goed. Alle nummers klinken als een klok en swingen als de spreekwoordelijke tiet, maar zijn dus wel altijd omlijst door een zware gitaar en een beetje "doom"-achtig geluid. Lastig uit te leggen, je kunt het beter zelf luisteren, dan weet je snel genoeg of het iets voor je is of niet. En met een liedje als "KISS tried to kill me" laten deze heren zien dat ze naast heavy muziek ook wel een goed gevoel voor humor hebben en zichzelf niet zo heel serieus nemen. Dat spreekt mij altijd wel aan als een band zichzelf ook kan relativeren. Uiteraard is de hele CD via Spotify te beluisteren, dus voor geheel gratuit kun je een poging wagen. En dat moet ons als Nederlanders toch altijd wel aanspreken.

Overigens bleek een oude favoriete band van me, Face to Face,  ook een nieuwe CD uitgebracht te hebben en nog te gaan toeren ook. Twee keer rampspoed: de cd is niet op Spotify te beluisteren en ook op Grooveshark is de nieuwe CD niet te vinden. En ze komen ook naar Nederland, maar wel op 17 augustus, als ik van mijn vakantie in Toscane aan het genieten ben. Lekker gepland van deze vrienden!!

1 opmerking: