maandag 4 juli 2011

Run - Bike- Run to you

De records worden continue verbetert en bijgehouden
Een maandje geleden begon ik na een "spur of the moment decision" met het Start to Run programma. De eerste keer was het even aftasten, maar het ging wel aardig, los van de vreselijke pijn in mijn rechterkuit :-). Na een paar lessen bedacht ik mij dat ik ooit de Runkeeper app op mijn iPhone had gezet en ging die ook gebruiken. Dat werkt best motiverend, want je kun al je mega prestaties (ik voel me al bijna Sebastian Coe :-)) vastleggen en dat visuele aspect werkt bij mij toch wel goed, naast de intrinsieke motivatie om naast de mentale prestaties op mijn werk ook een keer sinds tijden weer eens een fysieke prestatie neer te zetten. Ik heb tot nu toe nog geen les in het schema gemist (zelfs in de 34 graden van vorige week ben ik keurig doorgegaan, dat was overigens wel even serieus afzien). Daarnaast probeer ik op de rustdagen ook de benen in beweging te houden, door dan een paar kilometer te fietsen. Beetje raar gezicht op mijn tour fiets, want daar heb ik nog een paar fietstassen aan laten monteren (de lachers heb ik in ieder geval op mijn hand). Ook dat is keurig in Runkeeper vast te leggen, ook samen met mooie kaartjes welke route je afgelegd hebt.

Met mijn derde aspect waarop ik moet trainen, het zwemmen ben ik nog niet begonnen. Voornemen is om dat tijdens de vakantie te doen, omdat er dan op het villa park een 25 meter bad aanwezig is en dan de drempel het kleinst is om de start te maken, in het zwembad in mijn tuin is het wel erg veel keren op een afstand van 8 meter in de lengte :-).

Streven dus om in juni 2012 een kwart triathlon te gaan doen, de eerste proeve van bekwaamheid is op 11 september in Schoorl voor de 4 km loop die daar gehouden wordt. Dat gaat zeker lukken, maar wel een keer leuk om het wedstrijd element er ook aan toe te voegen. Aanmoedigingen zijn welkom!!

3 opmerkingen: