vrijdag 8 juli 2011

Het waren drie geweldige dagen!

En daar gingen de Amex credit cards
Kort geleden was ik aan het uitzoeken hoe ik het beste een nieuwe credit card aan kon vragen, zodat Ans ook daarmee vanaf de zakelijke rekening kon betalen. Bij Rabobank was het niet direct duidelijk hoe we dit konden doen, en toevallig kreeg ik ook nog een mail van American Express dat ze een goede aanbieding hadden (weinig kosten eerste jaar en direct 20.000 extra KLM Airmiles). De keus was snel gemaakt! Aanvragen van de AMEX kaart ging snel, en ook het omzetten naar de bedrijfsrekening ging zonder problemen. Dinsdag deed ik gelijk de eerste betaling (om de airmiles binnen te halen :-)) en ook dat verliep prima. Wat schetste daarom mijn verbazing dat ik gisteren een brief kreeg dat er een incasso van 1 cent mis was gegaan en dat daarom mijn kaart geblokkeerd en opgeheven was. Dat is wel erg rigoureus. Vanochtend gelijk even gebeld om na te vragen en inderdaad, kaart was geblokkeerd en al uit het systeem gehaald, dus als ik een nieuwe wilde, dan moest ik maar gewoon weer een nieuwe kaart aanvragen via het normale proces.

Op mijn vraag wat er dan fout was gegaan was het antwoord: "dat kunt u toch in de brief lezen, de incasso is mis gegaan". Ja, dat begreep ik al, maar is het dan niet erg streng om gelijk de boel te vernietigen en hadden ze enig idee waarom de incasso mis was gegaan. Antwoord daarop: "nee meneer, dat weten we niet, zoekt u dat maar zelf uit bij uw bank". Toen ik vervolgens aangaf dat ik dan geen AMEX kaart meer ging nemen, omdat als ik niet wist wat er fout was gegaan, de kans groot was dat ik weer een kaart kreeg die teruggetrokken werd, werd mij vervolgens gemeld: "prima meneer, ik wens u nog een heel fijne dag vandaag". Uhhh.....is dat geen vreemde opmerking als u mij als klant wilt behouden? "Ach meneer, de incasso is toch fout gegaan, dus kennelijk bent u niet in bezit van voldoende liquide middelen". Pardon?? Ik was er gelijk klaar mee, hing de telefoon op en de volgende actie was om een schaar te pakken en de kaart door te knippen. Wat een ongelofelijke slechte service van American Express, ik kan daarom uit de grond van mijn hart zeggen dat ik niemand, maar dan ook echt niemand aanraad om zaken met dit bedrijf te doen. Dit is echt slecht.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten