zaterdag 30 juli 2011

iPhone frustratie!!!

Aaarrgghh!!!
Ik hou van mijn iPhone. Wat een geweldige uitvinding is het ook, je hebt er de wereld mee in je broekzak. Maar soms, heel soms, leidt het tot ultieme frustratie. Gisteren trad er plotseling een fout op. Om de een of andere reden kreeg ik geen connectie met de Wifi bij mij thuis meer. Of anders gezegd: er werd wel aangegeven dat er een verbinding was in het Instellingen scherm, maar op het thuisscherm was dat niet te zien en ging het verkeer standaard over het 3G netwerk. Dan maar 3G eens niet aanzetten, want bij het opstarten zag ik toch echt een Wifi symbool. Dat symbool klopte, maar na een test (gewoon even Safari aanzetten) bleek er wel een icoon maar geen verbinding te zijn. Ik dacht even dat het kwam omdat ik een verkeerde instelling bij mij "dat meter app" voor Wifi had meegegeven, maar na aanpassing van die parameter en zelfs het verwijderen van de app bleek het issue zich nog steeds voor te doen. Ok, dan maar in de Instellingen het netwerk weer afkoppelen, helemaal vergeten en opnieuw aanmelden, maar het resultaat was nul op het rekest. Toen was het tijd voor drastische maatregelen, namelijk het terug brengen van de iPhone naar fabrieksinstellingen. Dat is altijd een tijdrovend werkje en na de reset bleek ik uiteindelijk ook nog eens al mijn apps en de muziek verloren te hebben. Maar, alles voor de goede zaak. Helaas, dit bleek het probleem ook niet op te lossen, en de frustratie begon nu erg grote vormen aan te nemen. Uiteindelijk dan toch maar eens op internet zoeken of anderen dit probleem ook hadden en ik kwam een vaag forum tegen waar dit issue ook door iemand genoemd werd. Als oplossing werd aangegeven: even de router resetten. Dat was wel een heel erge Microsoft oplossing, dat zou bij Apple toch niet werken, zo een botte actie? En wat denk je: twee minuten later werkte alles weer als een zonnetje. Gggrrr.......volgende keer toch maar eerst de makkelijke opties, hoe lomp ook, uitproberen, want nu moet ik weer alle apps opnieuw inrollen op de iPhone. Ik zie het maar als een goede opruimactie om de troep die ik toch nooit gebruikte er vanaf gehaald te hebben :-).

2 opmerkingen: