maandag 18 juli 2011

Je kunt nooit genoeg horloges hebben

Vooruit, we houden hem :-)!
Het voordeel van het verzamelen van horloges ten opzichten van comics is dat ze minder ruimte in nemen :-). Anderzijds: over het algemeen zijn ze wel wat duurder. Ik ben een grote fan van Tag Heuer en Breitling, maar van Rolex was ik nooit zo een fan. Ja, toegegeven, de Rolex Daytona staat al jaren op mijn wish list, maar die lag net even buiten de grenzen voor wat ik aan een horloge uit wil geven. Een korte tijd geleden gaf een collega van me, ook een horloge freak, aan dat hij wel van een van zijn horloges af wilde, omdat hij er simpelweg een beetje uitgekeken op was (kan gebeuren). En of ik het model wilde zien. Nou zeg ik daar geen nee tegen en na een eerste bezichtiging had ik gelijk vastgesteld dat Rolex nog een bijzonder mooi model maakte, namelijk de Rolex Milgauss GV. In essentie is het een, zeker voor Rolex, eenvoudig horloge, weliswaar met een schitterende stalen band en natuurlijk een van de beste uurwerken in de business.

Voor mij sprongen er echter verder nog drie dingen uit, waardoor ik toch wel weg ben van het horloge: het groene glas dat een extra mooie tint geeft, de secondewijzer in de vorm van een bliksemschicht en het gevoel was je krijgt als je het horloge om je pols doet (je voelt het zitten, maar het is een lekker gevoel, zeker niet te zwaar). Dus dat bij elkaar opgeteld was ik verkocht. Nu alleen nog even beslissen of ik voor de ruil ga of voor een koop. Hmmm.....een echte verzamelaar, verkoopt niet zoveel......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten