maandag 11 juli 2011

Zwemfeest tijdens de verjaardag van Joost

Bommetje!!!!
Na het diner bij De Nederlanden, was het zondag tijd om de verjaardag van Joost te vieren. Normaal doen we dat in Zutphen, maar omdat Hinkje op Daan en Jeroen had gepast en de vakantie in het oosten reeds begonnen was en Joost en Yinte het wel leuk vonden om een weekendje weg te zijn, deden we het in Halfweg. Voor Joost ook leuk, want dan kon zijn grote vriend (letterlijk :-)) Morrison ook op zijn verjaardag komen. 's Ochtends zag het er nog weg druilerig uit, maar hoe verder we op de dag kwamen, hoe mooier het weer uiteindelijk werd. Voor Joost was het sowieso al erg zonnig, want hij werd ongelofelijk verwend met veel Warhammer spullen en veel geld (wat uiteindelijk ook zo maar eens in Warhammer spullen omgezet kan gaan worden).  Toen om een uur of drie iedereen binnen was, was het kwik wel tot een graad op 23 gestegen. Tijd volgens opa Hans voor een verfrissende duik (hij was goed voorbereid, want zijn zwembroek had hij meegenomen!) En als er een schaap over de spreekwoordelijke dam is, dan volgen er natuurlijk snel meerdere. Dus voordat we ook maar verder boe of ba hadden kunnen zeggen, hadden alle kinderen ook hun zwemkleren aangetrokken en had opa opeens zes kinderen om zijn nek hangen!!!

Het winnende team, vonden we zelf
Dat kon ik deze 65 jarige natuurlijk niet alleen op laten knappen, dus spoedde ik mij ook naar boven om mijn zwembroek aan te trekken. Ik werd echter ingehaald door oma Willy, die inmiddels ook al badpak en badmuts aan het getrokken en al het water in was gegaan. Ik moest dus uiteindelijk genoegen nemen met de bronzen medaille in de categorie "volwassenen". Wat volgde was een water gevecht (Morrison wordt een beetje te groot en sterk :-)), waarin de kinderen dwars door het water stuiterden, afwisselend door het water geslingerd door opa en mijzelf en daarna een potje waterrugby tussen de twee volwassen (nou ja, fysiek dan) mannen en alle kinderen.  Hoewel we geen directe score hebben bijgehouden, maar ik weet zeker dat Hans en ik vonden dat wij op zeker gewonnen hebben. Gezien het bijzonder grote verschil heb ik het de anderen maar niet gevraagd ...:-).

Na deze flinke afkoelingsperiode was het tijd om de barbecue aan te zetten. Dat was deze keer makkelijk, ik had bij slagerij Melman in Vijfhuizen gewoon een voorbereide schotel besteld. Dat was best ok, uiteraard is als je de bereiding zelf doet het toch lekkerder, maar dit was erg makkelijk en dat was voor vandaag een vereiste. Een aanrader! Er werd nog veel gediscussieerd en gelachen aan onze 16 persoons tuintafel (wat overigens een echt Italiaans tintje aan het geheel gaf, mooie voorbereiding van de vakantie), waarna iedereen zoetjes aan weer richting huis ging. Een mooie afsluiting van een bijzonder geslaagde dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten