vrijdag 15 juli 2011

Interactieve TV

Het bleek toch lastiger dan verwacht!
Vorige week kreeg ik een schrijven (dat is toch wel een mooi oud Hollands woord, vind ik, dus dat moet ik bezigen :-)) van Ziggo, waarin een mooie aanbieding werd gedaan om een nieuwe decoder aan te schaffen met daarin een HD recorder en de mogelijkheid tot het gebruik van Interactie TV, wat het mogelijk maakt uitzendingen te pauzeren, maar ook om zaken als Uitzending Gemist op de televisie te bekijken of video on demand af te nemen. Omdat de decoder in de aanbieding was (van 499 voor 199 Euro) kon ik die niet laten liggen. Bij de bestelling was de vraag of je zelf ging installeren of dat er een monteur moest komen voor de somma van 70 Euro. Hoe moeilijk kan het zijn, dacht ik, dus ik trok de grote broek aan en bestelde het pakket zonder de monteur. Gisteren kwam ik thuis en er stond een giga pakket op me te wachten. Gelukkig meer lucht dan inhoud. De inhoud van de doos bestuderend kreeg ik het echter Spaans benauwd. Wat een ingewikkelde tekeningen......

Na de handleiding drie keer gelezen te hebben dacht ik het goed begrepen te hebben en leek het erg mee te vallen, want ik had al een versterker laten installeren drie jaar geleden, dus volgens mij was het een kabeltje ompluggen. Dus nieuwe decoder erin, oude smartcard gebruiken en daar gingen we. En het ging verbluffend goed. Na 15 minuten waren alle kanalen weer ingesteld, deed de harddisk recorder het, deed de pauze functie het, alles deed het......behalve de interactieve TV. Nog eens twee uur zoeken, drie keer de installatie opstarten, maar nog steeds niets. Na anderhalf uur met Ziggo aan de telefoon gehangen te hebben (nou ja, drie keer doorgezet en heel veel wachttijd), bleek dat ik uiteindelijk toch een andere breedbandversterker er tussen diende te gaan plaatsen. Maar dat is toch even teveel techniek voor een simpele programma manager. Dus ik moest mijn meerdere (h)erkennen in deze installatie box en ik kwam er niet onderuit om op 20 juli toch de monteur langs te laten komen (ook mijn gezin is er blij mee, want dan hoeven ze niet tegen mijn chagrijnige gezicht aan te kijken als ik gefrustreerd de boel op zijn plek probeer te krijgen :-)). Ik denk dan maar dat het ook echt een kracht is om te weten wat je wel kunt en wat je uiteindelijk niet kunt, dus ik voel me niet te groot om een verkeerde inschatting toe te geven :-),

Geen opmerkingen:

Een reactie posten