vrijdag 21 oktober 2011

Bucktown en Wicker Park

Leuke buurten!
Een tip die we van Kelsey van de Segway toer hadden gekregen, was om ook eens een kijkje te gaan nemen in de wijken Buck Town en Wicker Park. En omdat we voor donderdag nog geen plannen hadden, besloten we om dat te gaan doen. Na Lou Mitchells verlaten te hebben vonden we snel een taxi en reden we naar het noord westen van Chicago. De taxi chauffeur bleek geen grote kenner van de omgeving te zijn, maar uiteindelijk wist hij toch de juiste plek te vinden. Omdat we deze keer geen wandeltochtje bij ons hadden, werd het dus ad hoc verkennen. Je zag gelijk dat dit een heel ander deel van de stad was. Vele malen rustiger dan we in Downtown Chicago gewend waren de afgelopen dagen. In een schoenenwinkel waar we als eerste naar binnen gingen, raakten we aan de praat met een van de verkopers die ons vertelde hoe we de verkenning het beste aan zouden kunnen pakken. Op zich niet zo moeilijk, we konden de schoenenzaak als uitvalsbasis gebruiken en vandaar de zes straten die op dat punt uitkwamen doorlopen. Net voordat we weg gingen, kregen we nog complimenten over onze petten, Boston en Chicago gaan kennelijk goed samen :-).

Italian Beef: niks voor mij!
Een van de eerste winkels die we tegen kwamen was een nieuw filiaal van Lululemon Athletica en daar kon Ans natuurlijk niet aan voorbijlopen. Een vest ging mee de tas in. Tevens kwamen we nog een geweldige winkel met kinderkleding tegen, met shirts van AC/ DC, Ramones en Poison. Ik wilde de knip al trekken voor een flinke voorraas, maar vervolgens bleken er alleen maar kleine maatjes te zijn. Potdomme!!! Gelukkig kon ik nog een leuk shirt vinden voor Jeroen van e Beastie Boys, maar daar bleef het ook bij. Erg jammer!!! Om te kopen was er voor mij niet veel, maar ik kon wel een ander ding van mijn lijstje wegstrepen: ik kon hier namelijk een broodje Italiaan Beef bestellen! Dus terwijl Ans me meewarig aankeek toen ik deze bij George's bestelde, ging ik er eens goed voor zitten, nam een flinke hap.....en kwam tot de conclusie dat ik dit niet lekker ging vinden. Er zat voor mijn gevoel een te weeïge smaak aan, ondanks het feit dat ik de "hete"  versie had genomen. Had ik toch beter een Chicago Hot Dog kunnen nemen, maar nu weet ik in ieder geval dat ik de Italian Beef aan mijn deur voorbij kan laten gaan.

Na ongeveer 3 uur in Bucktown rondgestruind te hebben, hadden we alles wel gezien. Het is inderdaad een heel ander deel van de stad, met een eigen ritme en een heel eigen sfeer. Voor een half dagje zeker een aanrader. Maar verwacht geen Brooklyn (ook een hippe en trendy wijk die tegen Manhattan wordt gehouden), want die statuur heeft het in ieder geval in mijn ogen zeker niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten