woensdag 26 oktober 2011

Lekkerrrrrrrr

Toevallig keek in vanochtend op internet of de Lekker 2012 al uit was. Nee, nog niet, ging begin november komen. Nou ja, even wachten  maar. Maar toen Rene mij vanavond via Skype liet weten dat hij de lijst van 2012 al aan het bekijken was, wist ik niet hoe snel ik naar de betreffende site moest surfen. Natuurlijk stond Oud Sluijs weer op nummer 1 en de verschuivingen in de top 10 waren niet echt spectaculair, Ivy waar ik afgelopen maand ben wezen eten stond er ook in. Uiteraard even kijken hoe het mijn favoriete restaurants stond. Vermeer en De Nederlanden waren allebei een heel klein beetje gezakt, maar nog steeds in de regionen waar ze stonden. Ciel Bleu was een klein beetje gestegen, maar Vinkeles had een monstersprong van 18 plaatsen gemaakt. En dat is niet meer dan terecht, want zij hebben er de laatste tijd echt een wereldzaak van gemaakt! ML waar ik laatst met Rene heb gegeten was een nieuwe binnenkomer in de top 100 op plaats 91. Maar wat mij absoluut het meest in het oog sprong, was dat Ron Blaauw Amsterdam maar liefst 29 plaatsen gezakt was, naar nummer 56. Nu had Ron gelijk zijn woordje klaar, want hij beschuldigde Lekker van vriendjespolitiek en dat hij niet meer mee wenste te werken aan de recensies van Lekker. Ook vond hij het vreemd dat men hem aansprak op het feit dat hij op het dragen van een spijkerbroek en gympen in het restaurant werd aangesproken. Nu heb ik ook liever dat de chef er wat verzorgder bij loopt, maar om daarom 29 plaatsen te zakken zou ook wat te veel van het goede zijn. Maar als ik eerlijk ben, dan zou het zo maar ook eens te maken kunnen hebben met de weinig geïnteresseerde houding van ome Ron in zijn restaurant voor zijn gasten. En als de chef dat uitstraalt, dan heeft dat ook invloed op de gasten. Gelukkig heeft hij een sommelier die veel gaten dicht loopt (zie ook de recensie op Smulweb), maar kom op, er als eigenaar met een chagrijnige kop bij staan en alleen zonder bijna een woord de kaart te overhandigen, dat is niet kies. Beste Ron, misschien is dat wel de reden van de daling van je restaurant in de Lekker en niet alleen vermeend vriendjespolitiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten