maandag 10 oktober 2011

De boekhouding

De boekhouding, elk kwartaal weer een feest
Een van de geneugten van het leven als kleine zelfstandige is het doen van de broodnodige administratie. Qua facturen is het dit jaar feest, want Ans schrijft er veel uit wat goed voor mijn ene factuur per maand compenseert. Nu is het zo dat ik per kwartaal BTW plichtig ben, dus iedere drie maanden moet de boel naar de accountants. En waar ik me iedere periode weer netjes voorneem dat ik vanaf nu alles per maand bij ga houden, treed ik die afspraak ook structureel met voeten, want uiteindelijk gooi ik alles in mijn postbakje en hik er tegenaan om alles weer bij elkaar te zoeken. Maar goed, vanavond was het zover en met frisse tegenzin ging ik er maar eens goed voor zitten. Gelukkig kun je met een lekker moppie muziek de boel dragelijker maken, dus onder de klanken van de geremasterde opnames van Nirvana's Nevermind, lukte het me om toch nog redelijk snel de juiste bonnen bij de juiste afschriften te vinden. Uiteraard is er onderweg wel een bon verloren geraakt, maar ja, dat had ik eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Voor het derde kwartaal is het in ieder geval klaar en ik neem me nu plechtig voor om voor het vierde kwartaal alles netjes per maand bij te houden. Yeah, right.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten