vrijdag 28 oktober 2011

Say cheese at L'Amuse!

Wat een goed idee van L'amuse!!
Gisterenavond had ik trek in een stukkie kaas. Dan is er maar een plaats om naar toe te gaan en dat is L'Amuse. Ik wist dat de winkel in Amsterdam verhuist was, dus ik was wel benieuwd wat er nu gewijzigd was. Na eerst brood bij het Vlaamsch Broodhuys gehaald te hebben, reed ik naar Amsterdam Zuid, maar naar het Olympiaplein 111 in plaats van de Stadionweg. Het eerste wat mij opviel was dat de zaak naast Le Fourniel de Sebastien gevestigd is, een traditionele Franse bakkerij, waar de mensen in een lange rij buiten stonden. Dat was bij L'Amuse niet het geval. Er stonden een paar klanten binnen, zodat ik even de tijd had om rond te kijken. Wat mij direct opviel, was dat direct links van de deur een nieuwe toonbank gevestigd was, die deze keer niet op kaas was gericht, maar op de charcuterie (vleeswaren). Ik zag een paar heerlijke hammen, salami's en mortadello liggen. Het was even "doorbijten", maar deze keer liet ik ze liggen. Martin was zelf nog de laatste hand aan de zaak aan het leggen, maar ik denk dat hij beter zich op de kaas kan richten dan een carrière als handige klusser ambiëren :-). Wat mij het meest in het oog sprong, was dat er achter in de zaak een aantal tafels en stoelen geplaatst waren, waar ook een bord bij geplaatst was. Dat bord is op de bijgaande foto te zien, en ik vond het een bijzonder aantrekkelijk idee. Geen High Tea, maar een High Cheese, waar heerlijke kazen en vleeswaren geserveerd gaan worden. Briljant!!! Even navraag gedaan bij Martin en het idee is om binnen twee weken dit ook daadwerkelijk uit te gaan serveren. Nu wil het zo zijn dat we een dergelijk initiatief ook in Chicago hadden gezien, maar daar zijn we er niet aan toegekomen om daar gebruik van te maken. Dus er is maar een manier om dat goed te maken, namelijk zsm eens bij L'Amuse aan te schuiven, ik heb daar eerlijk gezegd ook meer vertrouwen in. Binnenkort in dit theater: een recensie van een High Cheese bezoek!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten