dinsdag 5 november 2013

7 minute work out

De app van LoLo is een prima kompaan voor een 7 minuten training
Tijdens het zoeken naar een passend trainingsprogramma, kwam ik een nieuwe "trend" tegen: de 7 minute workout. Het idee is dat door 7 minuten voluit te trainen, je een gelijke inspanning doet aan een half uur normale training. En zeven minuten kun je op een dag natuurlijk altijd wel vinden. het is telkens 30 seconden voluit gaan, dan 10 seconden rust en hup, op naar de volgende. Best pittig, ik ga er flink van zweten kan ik jullie vertellen. De oefeningen per stuk zijn goed te doen, maar zo snel achter elkaar, dat verzwaard de boel wel. Maar het is prima om binnen te doen en je hebt er alleen een stoel bij nodig. Om je te helpen, zijn er veel apps in de Appstore te krijgen die je begeleiden hierin. Er zijn gratis versies, die laten in een tekening de oefening uitgevoerd dient te worden en verder de seconden aftellen van een vast programma, de betaalde versies laten vaak filmpjes zien hoe je de oefening moet doen en hebben ook meer variatie in per dag wat je uit moet voeren, maakt het wat interessanter. Persoonlijk vind ik de 7 minute workout van LoLo de best bruikbare, kost volgens mij 2 Euro, dus daar kun je je dan ook geen echte buil aan vallen. Dus kom van de bank af voor 7 minuten en "het into shape" ;-)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten