zaterdag 23 november 2013

Trots!

De uitslag van Daan, mooi resultaat!!
Vrijdag was het een spannende dag. Daan vertelde namelijk tussen neus en lippen door dat hij die dag zijn NIO uitslag zou krijgen. Voor de mensen boven de 15: de NIO is een toets waaruit een advies komt, waar de jonge kandidaat het beste zijn schoolcarriere voor kan zetten. Nu hadden we natuurlijk wel een goed gevoel over Daan zijn kennis en kunde, maar goed, het is uiteindelijk toch nog maar even afwachten. Ans en ik haalde Daan om drie uur op bij school en ik wilde de enveloppe met het advies gelijk open maken. Dat mocht echter niet van Daan, want hij was bang dat de brief uit de enveloppe zou vallen weg zou waaien. Natuurlijk was dat niet de echte reden, hij was erg zenuwachtig en durfde niet te kijken terwijl zijn vrienden erbij waren. Dus snel in de auto in en naar huis, de enveloppe open scheuren, met veel moeite de score van de NIO toets interpreteren (dat gaf nog even een hartklopping.....) om vervolgens tot de conclusie te komen dat Daan het gewoon heel goed had gedaan en simpelweg een prachtig VWO advies in de wacht had gesleept. Hij stond er bij te springen en te dansen toen hij het hoorde en kon niet wachten om het met zijn maten te delen. En Ans en ik. Nou, wij waren natuurlijk ook erg blij en bij mij stond er naast een prachtige glimlach van trots ook een traantje in mijn oog van ontroering.....gefeliciteerd mannetje en nu op naar het vinden van de juiste school!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten