zaterdag 2 november 2013

Daan en Dennis dagje

Samen pizza eten bij Woodstone
Dit weekend zijn Ans en Jeroen op een korte vakantie in Pieterburen samen met de HEAO vrienden van Ans. Daan en ik bleven thuis, dus moesten we onszelf vermaken. De ochtend was nog een beetje apart (ik ging toch nog naar de sportschool voor een uurtje op de coss trainer en Daan stortte zich op de Playstation 3), maar na gezamenlijk was boodschappen gedaan te hebben en nog drie klusjes voor Ans afgehandeld te hebben, gingen we samen op pad. We reden naar de Prinsengracht, parkeerden de C3 daar en begonnen aan een wandeling door de binnenstad van Amsterdam, met als centrale thema de negen straatjes. Wat een geweldige buurt is dat toch om lekker door te kuieren. Daan wist nog goed dat hij vorige keer bij de traditionele broodjeszaak 't Kuyltje een heerlijk broodje gezond had gegeten en toen we hier weer langs kwamen liep het water hem in de mond. Ach, het was drie uur, dus tijd voor de middagsnack (ik kon het balletje gehakt niet laten liggen, toen ik zag dat hij uit de jus kwam). Het was een gezellige drukte, we liepen veel winkels in zonder veel te kopen en Daan zeurde er niet eens over (een unicum!). Om vijf uur begonnen de magen te knorren en besloten we te gaan eten. Alleen niet in de negen straatjes, want Daan had zijn zinnen gezet op een pizza bij Woodstone (jammer, want The Dylan zat op ongeveer 100 meter en daar eindigde de brasserie Occo op de derde plaats in de Amsterdamse hamburger test, nou ja, moeten we dan maar snel een andere keer doen). Dus hup de auto in, drie kwartier rijden naar Haarlem (de weg was weer eens opengebroken) en we waren nt op tijd, want toen wij binnen kwamen as het rustig, maar 20 minuten laten stampvol en was er een wachtlijst. Na het eten besloten we gezamenlijk een film te gaan kijken, maar niet in de bioscoop. We reden naar huis om daar de film "Ultramarines", gebaseerd op de Warhammer 40K hobby waar Daan samen met Thymo en Mick nu mee bezig is, te gaan kijken. Daan vond hem helemaal geweldig, terwijl ik er steeds meer plezier in kreeg door zijn enthousiasme en door het feit dat het me afleidde van het feit dat Ajax de wedstrijd tegen Vitesse weer aan het verkloten was. De film was om 22.00 uur klaar en aangezien Daan wel moe was, vertrok hij naar bed en had ik even de tijd om het blog bij te werken. Morgenochtend maar even overleggen wat Daan dan wil gaan doen, ik vermoed dat er een bezoek aan Gary's Deli bij kan gaan horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten