vrijdag 1 november 2013

Netflix

Nog geen Spotify, maar helemaal de moeite waard!
Ik ben sinds een paar jaar een fervent gebruiker van Spotify. Toegang tot een hele muziekwereld voor 9,95 Euro per maand. Natuurlijk kun je ook heel veel gratis downloaden, op een schijf zetten en vanuit daar afspelen, maar dit is zo makkelijk, zo aanpasbaar, zo uitbreidbaar op persoonlijke voorkeuren en zo toegankelijk dat ik die moeite helemaal niet wil nemen. Sinds twee maanden is in Nederland ook de video variant van Spotify beschikbaar gekomen, te weten Netflix. Netflix stelt films en tv series beschikbaar, die te bekijken zijn op elk device dat hebt. Dus op je telefoon, tablet, laptop, desktop of, als je Apple TV hebt, gewoon op je TV. En als je iets kijkt op het ene apparaat, dit stopt en op een ander apparaat verder kijkt, wordt bijgehouden waar je gebleven was. Dat werkt echt als een dolle. Ik heb inmiddels een paar leuke nieuwe series leren kennen, zoals Luther, House of Cards (de USA versie met Kevin Spacey) en Arne Dahl. Maar er staan ook veel klassiekers op te bewonderen. Maar hoewel dat zo is, is dit wel tot nu toe het zwakste punt van Netflix: het aanbod is by far nog lang niet zo goed als dat van Spotify is. Op Spotify grijp je haast nooit mis, bij Netflix gebeurd dat nog met grote regelmaat. Maar goed, een maand abonnement kost maar liefst 7.99 Euro en dat is dan wel weer een kleine prijs om te betalen. Sterker nog, het is aanzienlijk minder dan Eredivisie Live en ik heb er meer plezier van. Netflix is voor mij een aanrader en blijvertje op de buis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten