zaterdag 9 november 2013

Je moet je doelen hoog stellen

De New York Marathon is wel erg druk.....
Het is soms wat lastig inpasbaar, maar het lukt me sinds een maand of vier toch wel om iedere week drie keer per week hard te lopen. Waar ik vier maanden na 1.5 kilometer kreupel binnen kwam strompelen, loop ik nu gemiddeld 7.5 kilometer in 55 minuten zonder problemen. Natuurlijk niet erg hard, maar het gaat steeds beter. Nu ik dit goed onder controle heb, is een volgende stap om structureel naar de 10km te gaan. Maar ik zet mijn doelen graag wat verder en hoger. Daarom heb ik besloten om volgend jaar in ieder geval een kwart triatlon te gaan doen (1 km zwemmen, 40 km fietsen en 10 km hardlopen). Dat zal met name een uitdaging worden omdat het drie verschillende bewegingen betreft en fietsen niet mijn favoriete bezigheid is, ik krijg er erg snel zadelpijn van, namelijk. Maar ik denk zelfs al wat verder. Afgelopen week was de marathon van New York en dat is wel een extreme belevenis, zowel qua tocht door de vijf stadsdelen van New York, maar ook het publiek langs de kant. Ik kreeg er een heel erg warm gevoel van (kan ook angstzweet zijn :-)) en ik ga onderzoeken wat er nodig is om in 2015 mee te kunnen doen. Ik hoorde op de radio dat je binnen 8.5 uur binnen moet zijn, dat zou toch wel moeten lukken. Nog twee jaar tijd voor de voorbereiding, benieuwd of ik dat die hele periode vol kan houden. Ook maar eens bij de Asics winkel informeren hoe zoiets kwam training in zijn werk gaat!

1 opmerking: