vrijdag 5 november 2010

1 lunch + 1 diner =2 keer eten

Monica en Jeroen aan de dis in Tai Soon
Gisteren was het tijd om een afspraak waar te maken. Met de testers van Rabobank had ik een weddenschap verloren (maar wel veel volgers gewonnen!!!) dus gingen we voor de lunch naar Tai Soon. Ik was zelf even ietsjes later, omdat ik nog even een korte afstemming met één van de programma directeuren van het CRM programma had. Bij de beste Chinees van Hoog Catherijne (naar mijn weten ook de enige Chinees van Hoog Cathrijne) zaten de mannen en de testkoningin van IPCM al aan tafel. Gelukkig hadden ze een plekje voor mij open gehouden en kon ik zonder problemen aanschuiven, waarna de dim sum maaltijd kon beginnen. Bij Tai Soon is het altijd lastig om te weten hoeveel gangen er komen. Normaal gaan we voor 5 gangen ("vijf is ons nummer..."), maar daar stoorde men zich nu niet aan, en zelfs toen mijn vraag "dit is de laatste gang?" met "ja" beantwoord werd, bleken er nog steeds twee gangen door te komen. Het was hartstikke gezelllig en mijn oude testhart ging weer een paar keer open met sommige discussies en ervaringen die over tafel gingen. Ook opvallend: degenen van wie je het het minst verwacht en aan wie je het het minst ziet, werken het meeste eten weg!!! De winnaar van de middag: Monica :-).
Een mooi voorgerecht van fazant en kwartel

Ikzelf moest mezelf inhouden, want 's avonds had ik een diner met twee collega's, die mij dit als cadeau voor mijn verjaardag aanboden. Geweldig natuurlijk als dat voor je gedaan wordt! een grote blijk van waardering en dat voelt natuurlijk altijd goed! Dus om half zes 's avonds toog ik samen met Geert Jan naar Restaurant Mas in de Schalkwijkstraat 26 te Utrecht. Nu bleek de binnenstad erg vol te zijn door de koopavond, dus na de auto op het dak van een parkeergarage gezet te hebben liepen we in 10 minuten naar het restaurant en zaten we om half zeven aan tafel. Bij restaurant Mas krijg je geen kaart, maar een doosje waarin allemaal kleine kaartjes zitten waar je je menu uit samen kunt stellen. Leuk gevonden! Maar er was ook een "wild menu" en dat klonk dusdanig aanlokkelijk dat ik dat niet kon weerstaan. Het voorgerecht was een duo van fazant en kwartel, gevolgd door een lekker soepje, waarvan mij nu ontschiet waar het van gemaakt is. Hoogtepunt was het hoofdgerecht, waarbij diverse bereidingen van wild zwijn gepresenteerd werden. Hoewel de polenta net iets teveel "door" was, was de bereiding van het vlees geweldig! Daarna volgde nog een leuke, welliswaar kleine, selectie aan kaas, die het kaasmonster en ik ons goed lieten smaken. Als afsluiting had ik een chocolade en hazelnoot taart die een prima afsluiter bleek te zijn. Al met al een goed restaurant, waar de bediening lekker spontaan en ad rem is, dat maakt de dining experience nog wat meer af. Voor de liefhebbers van wijn: er is geen suave!!!!! Maar wat er ook geserveerd had geworden, de avond was al geslaagd door het gezelschap en de goede sfeer die er gedurende het diner was en het vele lachen wat we gedaan hebben (oa een verhaal over een heg bij Paradiso, de kenners weten waar het over gaat :-)). Vrienden, bedankt voor de avond, het was reuze gezellig!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten