donderdag 18 november 2010

Maatschoenen passen

De schoenen vorderen, maar de zool zit er nog niet op!
Daar waar mijn grote vriend Rene van Hasselaar zich aan het vermaken is in Thailand en zich daar een maatpak laat aanmeten, was het voor mij deze week tijd om mijn eerste pasronde te doen voor mijn maatschoenen die Bart Duivenvoorde van DuivShoes voor mij aan het maken is. Dus maandag aan het einde van de dag ging ik even langs bij de winkel in Haarlem, waar Bart de schoenen klaar had staan. Ze leken mij wat laag op het eerste gezicht en dat klopte wel, want de zolen en hakken zaten er nog niet onder :-). Maar ze kregen al bijzonder mooi vorm en bij het passen voelde het al heel goed aan. Maar Bart was nog niet tevreden, aan de enige schoen moest nog zeker 0,1 cm bij de kleine teen opgerekt worden. Jaja, je hebt maatschoen of je hebt ze niet. Na een kwartiertje passen (en meten, daarmee gaat de meeste tijd versleten), een klein herontwerp van de gaatjes voor de veters (the devil is in the details...) en de kleurstelling van het donkere leer (hoe gaan we dat oppoetsen) besproken te hebben, vertelde Bart mij dat hij de volgende dag de zolen en hakken aan ging brengen en daarna ging de schoen gespannen op het rek, om het leer helemaal strak te trekken. Al met al nog twee weken wachten en de schoenen zouden klaar moeten zijn. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten