dinsdag 2 november 2010

Leuk, weer een cursus!!!

Enkele weken geleden blogde ik over de cursus Agile Product Owner die ik gevolgd had. Was een leuke cursus, met uitstekende docenten. Vandaag deden we nog een keer een Agile training, maar nu voor iets waar ik nog wat meer gevoel bij had: Agile Project Management. Hoewel ik er twee keer tussenuit moest omdat er twee kleine veenbranden ontstaan waren binnen het programma, was ik er lang genoeg om een flink stuk inhoud mee te krijgen. En om te zien dat trainer Eelco Rustenburg weer superieur op gang was, de man "oozes agile" en weet het zo goed te brengen, dat je niet anders kan dan meegaan in het enthousiasme!! Maar voor mij nog veel belangrijker was om te zien hoe actief de projectmanagers uit mijn programma hiermee omgingen. Zij pakten het bijzonder goed op (zeker voor mensen waar tegen gezegd werd: in Agile is er geen rol projectmanager :-)), waren erg enthousiast, hadden veel meningen en zienswijzen. Ook de sfeer was geweldig in het team onderling, waarbij je ook duidelijk kon zien dat het mensen zijn die al lang met elkaar samenwerken en elkaar goed kennen. En het bewijst een kernbegrip van Agile: zorg dat je de juiste mensen hebt en je hebt de helft al gewonnen. En ik kan niet anders zeggen dat dat ik uitstekende mensen in mijn team heb, ik ben bijzonder trots op ze!!! Op naar de volgende successen, dame en heren!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten