dinsdag 9 november 2010

Een testje met de Macbook Air

Van Windows naar Mac, het is nog even wennen
In het kader van de overstap maken van de VAIO naar de Macbook Air ben ik natuurlijk bezig met een geleidelijke migratie :-). Nadat ik het Telewerkportaal aan de gang had gekregen (wat dus ook betekende dat ik zonder problemen mijn draadloos netwerk ingesteld had, tien punten voor Apple) en ook mijn privemail aan de praat had gekregen, lukte het ook binnen een minuut om de printer aan het werk te krijgen! Dat was dus ook geen uitdaging, maar dat is in dit geval een goed teken!!  Dan maar even verder met het uittesten van andere primaire functies die het natuurlijk moeten blijven doen. Ok, internet bankieren van Rabobank doet het prima als he gewoon Firefox gebruikt, dus ook dat is een check in the box (en even elleboog op tafel en....stift!!!). Maar ja, waar kun je natuurlijk ook niet buiten? Het kunnen bloggen via Blogger!!!! Dit is dus de eerste post die via de Macbook Air komt. En ik moet zeggen: dat is nog even wennen, hoor! Hoe save je een foto van internet naar je harde schijf (waar is in vredesnaam de rechtermuis button om de save functie op te roepen....ggrrrrrrr....). En ook Control-C en Control-V werkt niet, daarvoor moeten we een andere button gebruiken (CMD, gelukkig wel met een C en V :-)). Maar het went redelijk snel, dus ik heb er vertrouwen in dat ik hier uiteindelijk wel uit ga komen. En ik denk dat ik Onno nog een keer lastig ga vallen voor een kleine knoppencursus!

5 opmerkingen:

  1. Als je via de trackpad werkt kan je een rechtermuis-actie aanroepen door 2 vingers op de trackpad te houden en met een derde vinger de klikken. Als dit niet gebeurt, is dit makkelijk in te stellen in de instellingen van de trackpad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik de Macbook maar even mee naar Rabobank neem, dan kan ik een snelle Mac training krijgen, want ik krijg het nog niet voor elkaar...:-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is prima. Stellen we het hier wel in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Dennis,

    Hoe heb je telewerkportaal werkend gekregen? lukt mij niet, ook al heb ik Citrix gedownload..

    Gr.,
    Freddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iemand van mijn bovenstaande collega's het Rabo telewerkportaal al werkend gekregen op de Mac?? ;)

    BeantwoordenVerwijderen