zondag 7 november 2010

De nieuwe Macbook Air

De nieuwe Macbook Air, thanks to Onno
De oplettende lezer heeft vandaag vast gezien dat de "wishlist"aangepast is. Van de lijst is namelijk de MacBook Pro afgehaald. Dat kon natuurlijk zijn omdat de wens verdwenen is, maar dat is niet het geval :-). Sinds afgelopen woensdag ben ik namelijk de trotse bezitter van de nieuwe Macbook Air. Na afweging van alle input die ik van vele van jullie heb gehad (deels op het blog, maar zeker ook in person) heb ik de beslissing genomen om over te stappen van Windows naar Mac. Samen met Onno ging ik woensdag naar Amac in Utrecht en dankzij de bemiddeling van Onno (dank daarvoor, vriend!!!) kwam ik tot de koop van de 13,3 inch Macbook Air met wat additionele accessoires, zoals de Apple Super Drive, iWork, een sleeve voor de Macbook Air en wat kabeltjes om eea ook op een beamer aan te kunnen sluiten. En zoals het Apple betaamd, allemaal prachtig ingepakt. De Macbook Air ziet er geweldig uit. Voor degenen die van strakke vormgeving houden, is het een genot om ernaar te kijken en vast te houden. Zo dun en zo licht heb ik een laptop echt nog nooit gezien!

Ik merk wel dat ik nog wat onwennig ben om over te stappen, na zoveel jaren Windows in de vingers te hebben en ik kan niet zeggen dat Windows 7 niet lekker werkt. Zo schrijf ik deze blogpost gewoon nog op de Vaio (ook dat blijft natuurlijk nog steeds een geweldige machine) en heb ik het Rabobank Telewerkportaal nog niet werkend op de Macbook Air. Ik heb nu wel al van alles op de Macbook Air geinstalleerd, zelfs ook al OmniFocus (nu drie machines met Omnifocus, de Macbook Air, iPad en iPhone en het synchroniseert ook nog allemaal met elkaar :-))). Ik had gedacht cold turkey over te stappen, maar dat werkt nog niet helemaal. Zal nog wel even duren voordat ik de VAIO aan de kant kan zetten, maar de eerste stap is genomen. Benieuwd of het lukt om voor het eind van het jaar helemaal over te zijn.

2 opmerkingen:

  1. Beste Dennis,

    Ik vroeg me af of je al een oplossing hebt gevonden voor het Rabobank Telewerkportaal?

    Mvg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Dennis,
    Ik heb een Imac gekocht en wil graag Telewerkportaal installeren maar dit is nog niet gelukt. Reeds contact gehad met ICT van Rabobank Nederland maar zij kunnen mij op dit gebied niet helpen.
    Heb jij een oplossing?
    groetjes, Marc Karnebeek

    BeantwoordenVerwijderen